Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 326 ggr
[michaelalundgren]
0

Canon VS Nikon

Nu i helgen fick jag tillfället att testa en Nikon D80, och jag blev helt kär. Tog inte så många bilder och inte på något speceillt. Men det jag kände var bara kärlek.
Och samtidigt fick jag veta att min kamera som är en Canon kanske är såld efter helgen. *håller tummarna*

Det kommer nog tyvärr inte resultera i en D80, men dock då i en D50. För Nikon det vill jag ha!

/Michaela Lundgren
http://www.michaelalundgren.se

Lininaa
0

Roligt (: Hade en kompis här som har en Canon EOS 400D, hon testade min Nikon D80 och blev helt kär hon också (;

[michaelalundgren]
0

#1 Hur länge har du haft din D80 och vart köpte du den?

Lininaa
0

#2 Har haft den i ungefär en månad. Inköpt på Onoff, i ett "kit" med Nikkor 18-135mm/f4.5-5.6, väska och 1 GB minneskort.

[michaelalundgren]
0

#3 Vad fick du ge för den? Är väldigt sugen på en nämligen!

Lininaa
0

#4 Em, oj! Ärligt talat så kommer jag inte rikigt ihåg, det var liksom mamma som skötte det där, jag stog nog mest där och försökte fatta att jag verkligen skulle få den (x Men tror att det blev någoting vid 12.000kr inklusive någon försäkring :P Men är inte helt hundra (x Kan rekomendera den i alla fall (:

Lininaa
0

Oj! Såg att jag hade skrivit fel (x på #3 ska det såklart stå f3.5-5.6.

Jojaton
0

#1 Det var JAG som testade kameran och blev helt kär i den, ska också göra det samma som Michaela, sälja min 400D och köpa en D80, den är liksom kärlek rakt igenom! <3

Johanna - Instagram

Magster
0

Någon Nikon D50 får du nog itne tag i då dom inte är i produktion längre men om du sparar så tycker jag att du ska satsa på att köpa din drömkamera! ;)

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Anna
0

Jodå jag tror du kan få tag på D50:n på en del ställen, men inte länge till.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

SofiaGenne
0

Nikon D50 är underbar :)

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se