Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 440 ggr
SofiaGenne
0

Porträtt; kommentera

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle vilja ha lite kommentarer om detta porträtt, som jag fotade för någon vecka sedan, ute på Bassholmen.

Själv är jag mycket nöjd med bilden, då jag faktiskt tycker om de "speciella" bakgrundsfärgerna (= hav) osv. Kanske skulle försökt få lite mer luft åt höger? Funderade också om jag borde kapat den högre upp på bogen, men gillade ju hästens långa man..? x)

Aja, nog snackat, dags för er att kommentera!
Jag har inte gjort något med bilden, mer än logga, beskärt en aning,  & fixat en ram.
/Vänligen, Sofia

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Marija
0

Bakgrunden tycker jag gör hela bilden. Och hästen är den där lilla pricken över i:et. Lite mer luft över och på höger sida av hästen kanske. Och att man sett lite mer av det vänstra ögat. Svårt med en sådan underbar man dock. Annars tycker jag att det är en klockren bild.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Anna
0

En väldigt lyckad bild. Jag hade dragit upp kontrasterna en aning plus haft mer luft åt höger.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Kristiansson
0

Så superhärlig =D   Jätte fin bakgrund där vid vattnet :)

Loviiisa
0

Tycker bilden var jättehärlig. Hästens färg och vattnets färg gick verkligen jättebra ihop. Dessutom har pållen ett vaket uttyck och du har valt en snygg vinkel.

Men säger som en del förgående har gjort, mer luft skulle göra den ännu snyggare. Lägg till en aning ovanför öronen och lite mer framför hästens mule.

Dellah
0

Tycker bilden är PERFEKT :D

Lizzan
0

En jättefin bild, skulle kanske önska mer luft åt höger, men annars var den superfin!

FeliciaS
0

Jag skulle ha beskurit den lite mer i vänster- och undersida samt haft mer luft över och till höger om hästen, färgerna är något matta så lite mer kontrast och lite mer ljus vore inte fel. Ang. vinkeln så är den bra men det vore trevligt om man kunde få se mer av det andra ögat så blir det mer djup i bilden :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Magster
0

Bilden är mycket vacker och med helt underbara färger. Finns inte så mycket att säga då jag tycker bilden är fläckfri! :D

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

SofiaGenne
0

Tack så mycket för alla kommentarer!!
Jo, något att tänka på till nästa gång - glöm inte LUFTEN x)

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se