Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 17-köpråd
Läst 566 ggr
Foooer
0

Kameraval

Jag väljer imellan att köpa en canon eos 1100D och en Nikon D3100. Det är min första systemkamera så jag vill gärna ha en lätt kamera som man ändå kan avancera sen när man lär sig mer. 

Kameran från canon vet jag är lite sämre men iallafall, vilken tycker ni jag borde välja. I dagsläget är jag inne på den från nikon. ;)

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en Nikon D3100. Jag tycker det är en bra kamera, och bra för nybörjare. Är min första egna systemkamera 🙂

Här är bild tagen med orginalobjektivet som kommer med, 18-55 mm 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
0

Tagen i somras 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Foooer
0

Jätte fina bilder! 😃 Tack så jätte mycket för svaret! Har alltid gillat Nikon mer så här mest varit inne på den. :)

Loviisaa
1

Rekommenderar Nikon D3100! Har haft den i 9-10 månader och lärt mig enormt mycket. Ger väldigt fina bilder. :)

Besök gärna min blogg! 

Lovisaanderssonn.horseworld.se

Foooer
0

Gud vilken fin bild! Tack så mycket för din åsikt! 😃

Officielle
1

Själv har jag en Nikon d3100 och jag tycker den är mycket enkel att förstå sig på! Om man vill kan man ju använda "auto-läget" som funkar bra i början.

Gillar Nikon kameror mer för personligen tycker jag vissa Canon ser plastigare ut, liksom glansigare, men det är en smaksak. 🙂

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Foooer
0

Jag gillar också nikon kameror mer! 😉 tack för svar #6

Shelsy
0

Jag har en Canon eos 1100D, men ska sälja den och köpa en Nikon D3100 istället :-)

Foooer
0

#8 Okej, hur tyckte du 1100D var? :)

Shelsy
0

#9 1100D är bra, jag har ingen annan systemkamera att jämföra med, men den tar bra bilder och roligt att arbeta med. Men det är nåt jag inte är nöjd med, men kan inte sätta fingret på vad, men nåt är det. :-) Här är en bild jag fotat på min älskade hund, använde 1100D.

Foooer
1

#10 Jätte fin bild! Jo, jag gillar nikon bättre av någon anledning så ska köpa D3100 ;)

Shelsy
0

#11 Tack! Då är både du och jag på samma spår ;-)

[EmmiieErixon]
0

#4 vad använder du för objektiv? Superfin bild! 😍