Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 540 ggr
[Frejvin]
1

Vad tycks?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som rubriken lyder, vad tycker ni om dessa två bilder?

Nr 1:

[Frejvin]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nr 2:

Trongutten
4

Jag gillar båda bilderna, men jag har lite kritik också! På första bilden tycker jag ljuset är för hårt i träden. Jag gissar på att det var starkt solsken, detta har gjort att kontrasten i träden blir alldeles för hög mellan skuggorna och de grenar solen lyser på. 

Den andra bilden har finare färger, ljämnare ljus. Men jag skulle gärna önska att hästen inte var placerad mitt i bilden!

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

[Frejvin]
0

#2 Haha, ok. Tycker inte ljuset är för hårt i träden. Vet inte var du får det ifrån. Om något så är hästen väldigt ljus mot träden just för att skapa kontrast.

Andra bilden är perfektion i min smak, men tack för dina åsikter. Skulle gärna se dina bilder.

Loviisaa
2

Tycker den första är en intressant bild, mystisk! 

Andra bilden hade jag velat ha i en annan position. Och den känns liite överexponerad, om du kollar kanten på hästens rumpa.Det ser ut som du har hukat dig ner när du tagit fotot, för mig stör det faktiskt lite för hästens huvud ser väldigt stort ut och det stör lite grann, hade själv (smaksak) testat att fota närmare, framifrån, Massa vinklar helt enkelt. Det lär man sig jätte mycket av! Annars är det två fina bilder. Men 1:an faller mig i smaken mest. :)

Testa nästa gång att flyttade dig, ta kort, flytta ta kort. Så du får olika vinklar!

Besök gärna min blogg! 

Lovisaanderssonn.horseworld.se

Trongutten
1

#3, du får ursäkta om jag lät spydig eller nedlåtande, absolut inte så det var menat! :)

/ Josefin

P4go
3

Tyckte nog att det va mer Frejvin som var spydig. Hon bad om kritik och sen säger imot den så..

Håller med om din kritik på första bilden.

Andra är väldigt fin men det är något som jag inte kan sätta fingret på som jag stör mig lite på men det är nog bara jag för den är väldigt fint
Men inget fel alls på bilderna. Keep it up :)

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

[Frejvin]
0

#5 Det är något som stör dig men du kan inte säga vad? Hahahaha bästa kritiken någonsin. Och det är inget fel på bilderna? Nej, jag vet, eftersom den andra bilden har sålts i flera ex.

Detta handlar inte om spydighet utan att jag vill ha en diskussion kring bilderna. Inte ett fastslaget så här är det, så här är det inte. Jag vill att NI ger mig en ny syn på mina bilder vilket ni hittills inte lyckats med. Allt ni säger är enligt mig helt galet.

Jag försörjer mig som fotograf och det var helt klart ett misstag att lägga in mina bilder här, men man lär så länge man lever! Håller mig till Fotosidan härefter :)

Tack för att ni tog er tid att kommentera iaf!

Trongutten
3

Du bad om kritik och vi gav våra åsikter. Vad mer vill du vi ska säga?

/ Josefin

Loviisaa
3

Ursäkta ? Du bad om kritik. Det är FLERA person , som ja förstått har tyckt samma sak om bilderna, du bad om kritik. Vad får vi? Spydiga kommentarer. Om du inte tål kritik för att dina bilder inte är perfekta så ska du inte be om det alls. Den här sidan är minst lika bra som alla andra, tror t.om att denna nästan är bättre, här finns extremt duktiga häst fotografer som kan ge dig bättre kritik, eftersom vi är mer vana att fota hästar. Du borde tänka på vad du skriver.

Besök gärna min blogg! 

Lovisaanderssonn.horseworld.se

[Frejvin]
0

#9 Nej, denna sida är långt ifrån lika bra som FS.

Och jag tog er kritik, men jag måste inte hålla med. Som jag sa, jag ville ha en diskussion, men ni verkar inte fatta.

Du borde tänka på vad du skriver. Ta det inte så personligt, gumman.

Trongutten
0

Vad vill du vi ska diskutera kring? Om du kanske vill börja diskussionen så tror jag allt blir mycket lättare, nu säger du att du vill ha diskussion men inte om vad.

/ Josefin

FotoAlle
0

Skriv inte då att du vill ha kritik, utan var tydlig med vad du vill ha ut av din tråd. 

Jag  håller med Trongutten om bild nummer 1, plus att hästen vilar på höger bak, vilket inte - enligt mig - gör sig på en sån bild. 

Angående bild nummer två, så faller den inte mig i smaken - oavsett om du har sålt den i flera ex eller inte - då jag även där håller med Trongutten om vinkeln och kompositionen.

FotoAlle
2

Och till er andra - TS är inte kvar på iFokus längre….vad kan det bero på…hmmm