Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 986 ggr
Granatapple
0

Trausti Träningstävlig Tingsryd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår var jag på Traustis träningstävling på Tingsrydstravets ovalbana. Tyvärr var det molnigt nästan hela första klassen. I andra klassen  var det sol i början, men sen började det regna, så bilderna blev därefter. Tänkte dock visa lite av det jag åstakom.

Bild #0 Monica Tuvesson & Osk fra Luveryd töltar i fyrgången. Detta var den bästa bilden från den klassen!

Kritik tack

Granatapple
0

Bild #1 På samma ekipage, nu i galopp.

Kritik tack

Granatapple
0

Bild #2 Porträttbild av vinnarhästen av fyrgången, Egli från Torkelstorp!

Kritik tack

Granatapple
0

Bild #3 Under töltklassen blev det bättre väder, i början iaf. Här Susanna Johansson & Imd från Stenholmen

Kritik tack

Granatapple
0

Bild #4 Sen började det ösregna, som ni kanske ser. Hanna Edvinsson & Thristjarni från Väbylund.

Kritik tack

Granatapple
0

Bild #5 Ena ryttaren från "mitt" stall Marianne Greip och Djakni från Sjöstuga under framridningen. Marianne och Djakni vann dessutom töltklassen och får därmed bli den sista bilden!

Kritik tack

Fler bilder finna att beskåda på min hemsida: http://johannasvensson.cybersite.se/

Granatapple
0

Putt! Ingen som har en minsta tanke? Ingen som har någonting att säga alla?

Julllan
0

Jätte fina bilder tycker jag Glad

Granatapple
0

Tack så mycket :)

Ingen mer som har någonting att säga. Vill ha mycket kritik så att jag kan bli bättre!

Granatapple
0

Putt!

Granatapple
0

oh putt åter igen!

Anna
0

#0 Tekniskt en bra bild. Gillar inte riktigt delen av tölten/passgången(?) den är i, inte så smickrande för hästen. Jag skulle även ha mer luft över ryttarens huvud.
#1 Härligt med den flygande manen! Är inte överförtjust i vinkeln, men ändå en bra bild.
#2 Fint porträtt. Stör mig på människan i bakgrunden dock. Gillar kompositionen, hade nog kanske haft lite mer luft åt höger.
#3 Fin del av gångarten, bra exponerat.
#4 Jättefint uttryck och även här bra del av gångarten. Himla synd på regnet!
#5 Hittar ingen fokus alls på ekipaget, den verkar ligga på staketet i bakgrunden.

MVH Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Pedro
0

Jag håller med Attlid till 100% :)

/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

divansson
0

samma här, håller med Attlid igen ;)

Alex
0

Attlid har redan gett dig rätt bra kritik, men vill bara påpeka en sak till… Det är att de flesta bilder är tagna lite snett så att det ser ut som att hästarna går i nedförsbacke. Då ser det ut som att de har mycket tyngd på framdelen. Det optimala är ju att få backen rak, men hellre att det blir lite uppförsbacke än nedförsbacke i alla fall :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Berglund
0

Gillar bild numemr tre jättemycket, ser ut som blandning  mellan vinter, sommar & höst.

Osterang
0

Jag tycker om alla bilderna utom två.

Den ena är den första bilden. Det skulle nog se bättre ut med mer luft över ryttarens huvud och framför hästen. Dessutom så har du plåtat hästen i fel läge, där ena frambenet är påväg ner. Hade varit mycket snyggare om benet hade varit i sitt högsta läge, då skulle hästen ha sett mindre framtung ut. Dessutom går den i passtakt, men det är ju inget fotografen kan göra något åt ;)

Den andra bilden jag inte gillar lika mycket som de andra är den sista bilden. Man lägger mer märke till staketet än hästen. Men där har du iaf plåtat i rätt töltläge ;)

Sen kunde bild nr två ha blivit lite bättre med något ljusare huvud. Men det tycker jag är en småsak :)

De andra bilderna var fina tyckte jag :)