Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 725 ggr
cama
0

Sommar häst i hagen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här en bild som jag tog på vår häst idag när han släpptes ut i hagen efter en ridtur. Hoppas ni gillar den, kul att höra vad som sägs

Anna
0

Jag tycker den är en fin bild, dock känns den lite överskarp? Har du skärpt upp den efteråt?
Det är fantastiskt fina färger i bilden, den lila tonen i gräset passar bra ihop med hästens och bakgrundens färg.

Kompositionen är inte så stark enligt mig, mer luft framför hästen och den skulle se bättre ut. Det hade såklart varit bättre om hästen hade öronen framåt, men sådant är svårt att styra i rörelsebilder.

MVH Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

cama
0

Inget är gjort förutom bortklonade trådar i bakgrunden. Har visserligen haft ett högre ISO tal (400) om det kan ha påverkat. Fotade med ett tamron objektiv 300mm, med stativ ca 25 meter bort kanske längre inställning AV. Måste lära mig alla finesser med kameran.

Lagerquist
0

Gillar verkligen bilden, färgerna känns iofs lite matta, hästen verkar vara fux så jag skulle vilja se den där starka rödbruna färgen som de har… Det känns lite som att den lutar lite åt vänster…

Men en magnifik häst och ett fint fångat porträtt!
//Lovisa

Osterang
0

Tycker bilden är underbar :) Det är vackert att hästen inte har båda öronen framåt, bilden ser mer livlig ut då på något sätt!

cama
0

Vill fortsätta lite på "min" tråd, med nya bilder från hagen. Är kul att höra vad ni tycker. Börjar med min klara favorit

cama
0

Nästa bild

cama
0

Ännu en, ska vi kalla den för hagens baksida :)

cama
0

Avslutar med en extra härlig bild för mig, av flera skäl. En del kanske kan gissa. Stor, stor försiktighet

Pedro
0

Dom här bilderna var jättefina, tyckte om den andra bilden, poträttet är verkligen fint.

/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

Discard
0

#8, gillar bilden väldigt mycket, fin känsla du har fpngat :) Stör mig bara lite på att fingrarna är av skurna (A)

cama
0

#9 Den 2.a bilden är lite rolig med jord flygande, skärpan är så skarp utmed frambena så hästen ser nästan ditklistrad ut (har orginalet om ngn undrar)

#10 ha ha, stör mig med. Men det blir ofta så med "ögonblicksbilder" och speciellt då jag är på så långa avstånd. Då missar man lätt detaljerna.

Granatapple
0

#5 Jätte fin bild, hästen har ett alert och fint uttryck, Härliga färger. Oftast är bilder snyggast utan grimma, men här tyckte jag faktiskt den passade ganska bra, ger bilden lite mer uppigande färger.

#6 Underbar bild! fart och fläkt, du har fångat i ett väldigt fint ögonblick. Härligt med all jord ect som flyger i bakgrunden.

#7 Fin bild, men skuggorna är lite väl påfallande. Synd med huvet i bakgrunden, annars en kul idé!

#8 Älskar denna bilden, hästen verkar säga "hejsan bebis". Mycket fint ögonblick!

cama
0

#12 Säger stort TACK. Och du har helt rätt med bild #8. Måste bara berätta att vår "kille" brukar vara riktigt burdus och knuffas, men just fr.om denna dag blev han så försiktig med min dotter och nästan la sitt huvud på sne mot magen. Känns nästan som om han förstod vad som finns där på insidanGlad

Storvreten
0

Kan man få vara med och lägga in en bild? :D Måste man förminska den eller något? ^^

Jättefina bilder alla!!! :)

Jossa
0

Nej Linnéa, det måste man inte. Förminska alltså. Det är bara att ladda upp en ^^

Men det är bäst att lägga till foton på tematrådar xD

Kristiansson
0

lite för skarpt och ville se mera lust framför hästen dit den är på väg.

Storvreten
0

Okey Josefina ^^ Kul att sitta i skolan? XD Bredvid moi! :P