Dressyrtävling Västervik
Bild #0: Bra. Rätt tillfälle i traven (tycker jag iaf) möjligtvis en aning tidigare. Bra bakgrund, kanske inte den bästa men det är ju svårt att få till perfekt bakgrund på tävling. Bra jobbat!
Bild #1: Vackert. Synd att ljuset gjorde hästen nästan vit på rumpan. Inget att göra åt såhär i efterhand. Bra jobbat.
Bild #2: Fint. Skulle blivit ännu bättre om du stått på andra sidan och fått med manen/knopparna, nu syns dom inte så bra. Stör mej på skuggan som tygeln gör på hästens hals. Bra och inte allt för störig bakgrund. Bra jobbat!
Bild #3: Kan verkligen hålla med dej! Hästen är verkligen söt. Ser ut som om han/hon inte vet vilket ljud den ska lyssna på. Otroligt gulligt. Stör mej lite på skuggan på hästens hals. Som även här görs av tygeln. Bra jobbat!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Har du dragit upp "kontrasten" på bilderna?
#5 Nej.
#4 Tack för kritiken :)
Nån mer?
Ser inga som helst större fel i dina bilder, möjligen en lite sen avtryckning och annorlunda vilkel men det är ju en smaksam för varje individ. Vackra färger med god skärpa.
Bra gjort!
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Tack :)
Också jag tycker att bilderna var väldigt fin. Jag är dock inte särskilt förtjust i kvadratiska beskärningar, men det är ju oliak från person till person :)
Verkar som du är nöjd med ditt nya objektiv? :)
#9 Tack :). Jadå mkt :D