Kritik - häst på stranden
Känns som år och dar sedan jag la upp något här, men tänkte att jag kan slänga in lite bilder för kritik:)
En vän tryckte i sig i en av mina hemmasydda klänningar för att rida lite på stranden. Det är ju genuint kul med lite inspirerande motiv, så det togs ju givetvis tacksamt emot.
Vädret för dagen var väl inte helt önskvärt. Jag hade önskat en kväll med tunga regnmoln eller möjligen en röd sommarkväll - vad som helst utan vita moln och skarpt motljus. Eftersom lagen om tingens jävlighet alltför ofta gäller så fick jag givetvis starkt ljus och vita moln. Så mycket för min önskvärda dramatiska kvällshimmel. Bilderna har därför fått en något mörklagd ton på bilderna i efterhand.
Men vi gjorde det bästa av situationen och tog lite bilder ändå. Effekten blev inte den önskade, men några bilder blev jag ändå nöjd med! Kritik tages gärna emot.
Jättehärliga bilder, önskar jag tagit dem. Underbart landskap, var är det?
-----------------------------------------------------
Nya bilder varje måndag, följ mig gärna på Facebook.
Tack, vad kul att höra!
En bit utanför Halmstad. Strandlandskap har vi ju gott om här i krokarna, så letar man så kan man hitta en del folkfria fina:)
#5 Jättesegt svar, men ville ändå bara tacka så mycket för kommentaren (trots att det blev lite sent)!:)
Vad heter du på DV?:))
Jätteärliga bilder! Finner inget att kritisera på dom :P
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Helt magisk stemning i alle bildene dine her. Den kledningen ble prikken over i'en! Du er kjempe dyktig! :)
I den första bilden tycker jag att bakrunden tar över bilden, annars jätte fina! :)
superfina bilder vad använder du för kamera och objektiv? 🙂
Superfint :D
Tackar och bockar:)
10# Till de här har jag använt en Nikon D700 och ett nikkor 80-200 mm 2,8-objektiv. De är ju inte direkt så tekniskt avancerade att man inte hade kunnat få samma resultat med enklare utrustning dock:P
Jättejättefina bilder alla tre!
Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com
Helt fantastiska bilder! Otroligt bra fotat!
Den kritik jag skulle kunna komma med är de starka skuggorna i bild nummer 1. Jag skulle ljusa upp dem på hästen så att skuggorna inte blir för svarta. Får bilden att se mjukare ut. Bild nummer två samma sak. Skärpan på tjejen är grymt bra och ögonblicket är fint fångat, men jag hade önskat mer skärpa på hästen också.
Bild nummer tre gillar jag också mycket, men skulle ha önskat att ekipaget inte var centrerat. Jag tror att om de var placerade längre ner åt höger i bilden så skulle det bli bättre fart effekt.
Annars, helt grymt bra bilder! Fint landskap och fint ekipage!
Mvh
Rebecca Frödén
Härliga bilder! Skulle önska liiiite djupare skärpa, men det är min smaksak. Jättefina bilder!