Kritik: Dressyr
Första ute säsongs tävlingen var i helgen (i alla fall i min närhet) var dressyr. Här är två bilder som jag skulle vilja visa. Ge gärna kritik, konstruktiv sådan. Men ha i åtanke att jag knappt fotograferat något alls sen september förra året så var allt lite ringrostig.
Bild 1: super sött frieser sto!
Bild 2: Söt fux.
bild #0
Jag är kär😍
Första är något underexponerad annars så är det två rätt vanliga tävlingsbilder. Som förväntat mitt på dagen på en tävling skulle jag säga.
-----------------------------------------------------
Nya bilder varje måndag, följ mig gärna på Facebook.
Jag tycker dom var fina
Jätte fina! Om jag ska ge dig lite tips: Ljuset hade kommit rätt om du stod på andra sidan om hästarna :) Men för övrigt är dom fin fina!! 👍
~Liv Persson - Eucalyptuslivet.blogg.se~
Hästarna har fått bra fokus, men i den andra bilden så stör jag mig lite på bakgrunden och alla smutsiga trailers. Både bilderna skulle nog få sig att lyft om du kunde ändra till kortare skäredjup så att bakgrunden blev lite suddigare. För hästarna i sig är jättefina och du har fångat dem perfekt, men den tråkiga bakgrunden drar ner värdet något.
Hoppas det hjälper och lycka till i framtiden!
Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.
Första är lite avlång, och försök räta upp den. Annars tagen i bra läge och fin bild ☺