Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 06-kritik-övrigt
Läst 1528 ggr
Loviisaa
0

Stegrande häst ridhus- kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var i fredags och fotade på på en tävling typ första gången i ett ridhus. ;) Det var lagtävling.

Skulle vilja ha rätt lätt kritik eftersom jag fortfrande är nybörjare. 😉

Gärna vad jag kunde ha gjort bättre osv. :)

Tack!

Besök gärna min blogg! 

Lovisaanderssonn.horseworld.se

blue_x
0

Berätta gärna vad du använde för objektiv och vilka inställningar du fotade på. Rakt av så skulle jag säga att det är väldigt högt iso, men det kan ju vara utrustningen som har dålig ljuskänslighet så man bara måste dra upp den. Berätta också gärna ifall du har redigerat den och hur (i stora drag).

Väldigt fin motljus bild! Var det meningen att fota i motljus eller blev det bara så? Kan vara värt att inte bara tänka på bildkompositionen utan även på ljuset när man tar bilder. Tråkigt ifall man var ute efter en mindre dramatisk men mer detaljerad bild på hästen/ryttaren, men jag tycker om motljus bilder!

Tänk också på att försöka få med hela objektet - bilden hade ju varit klockren kompositionsmässigt om hela bakbenet och svansen hade kommit med.

Loviisaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag använde mig av ett Sigma 70-300mm F4.-5.6 APO DG Macro.     ISO 3200 f/6,3 1/640. 

Det var ett rätt mörkt ridhus så jag drog upp ISO , och det fungerade väldigt bra, hoppbilderna blev inte jätte dåliga så sätt så jag ändrade inget. Jag tror jag faktiskt bara ändrade till svartvitt. :)

Röda: 40 Gula:60 Gröna:40 Cyaner:60 Blå:20.

Det var nog det. ;) Det var meningen! Har även andra bilder liknade fast då står hästen på alla 4 ben och fotot är mer porträtt. ;) 

Här är orginal bilden.

Besök gärna min blogg! 

Lovisaanderssonn.horseworld.se

NiklasHjelm
0

Du har exponerat på fönstret vilket gör att allt i förgrunden blir underexponerat. Du behöver exponera på ditt motiv. Väldigt vanligt förekommande när man tar ett porträtt vid fönster.

-----------------------------------------------------

http://www.niklashjelm.se

Nya bilder varje måndag, följ mig gärna på Facebook.

http://www.facebook.com/fotografniklashjelm

MatildaSjöberg
0

Ske och halva hästen saknas vilket är synd. Kämpa på 😀