Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 06-kritik-övrigt
Läst 7185 ggr
Artylay
2

Lek Hot or Not 8

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HOT!

Jättefin bild! Bra ljus, fint beskuren och bra skärpa. Den passar riktigt bra i svartvitt :)!

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

Schnailgull
0

Hot bara älskar bilden. Är lite svag för detaljbilder dessutom.

Hot or not?

Loviisaa
2

Svårt! Det är en fin bild men inte min typ av bild! Hade velat ha den i en annan vinkel och staketet och hästen i bakgrunden stör lite! Måste nog bli not! Hot/not?

Besök gärna min blogg! 

Lovisaanderssonn.horseworld.se

Schnailgull
1

#2 hmm.. svårt det där. Jag hade nog velat se bilden stående istället men det är en smaksak, förövrigt tycker jag nog att du hade kunnat ställa in bländartalet lägre så att bakgrunden hade synts mer. Älskar färgerna dock!

Hot/not?

Artylay
1

Not

Jag förstår tanken och iden bakom bilden, men jag skulle nog vilja ha lite mer kontrast och kortare skärpedjup i bilden. Den bör nog vara lite ljusare också :). Annars, en riktigt bra idé! Från en annan vinkel tror jag att den skulle bli super!

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

FotoAlle
1

Not

Fina färger och bra beskärning men för mig funkar inte bilden då ekipaget är på väg från fotografen.

Hot/Not?

Artylay
2

Hot

Utmärkt skärpa, bra fångat och enligt mig passar det att ekipaget är centrerat. Jag tycker dock att bilden, trots hästens språng mm, är aningen tråkig. Jag skulle nog vilja ha någon annorlunda vinkel för att få den mer spännande. Annars, en riktigt bra bild :)!

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

Loviisaa
2

#5 Fin bild med mycket fart i, kanske velat  knäppa av lite tidigare då hästen är precis över men då hade inte funnits någon fart i bilden så Hot. :)

Hot/not?

Besök gärna min blogg! 

Loviisaa
0

Oj du hann ta och göra ett inlägg före mig. Ger dig väl kritik också. :)

#6: Finns inte så mkt och säga riktigt häftig bild! Skulle vara ha varit ännu mer häftigare om man hade fått med hela ekipaget. :) HOT!!

Så himla duktig är du! :) lägger ut en till bild då. :PP

Besök gärna min blogg! 

Schnailgull
1

hmmm.. Måste nog säga not även om det är en väldigt snygg bild och för att inte tala om snygg häst. Men jag gillar inte den röriga bakgrunden och inte heller att hästen är på väg bort ifrån kameran. Hade du tagit några steg åt höger kanske.. Tycker också att du kanske borde ha tryckt av någon sekund senare då hästen ser väldigt bakåt-tänkade ut på bilden. Men förövrigt tycker jag att den är väldigt fin! Bra skärpa!

hot/not?

Artylay
1

Not

En fin idé och bra kontakt från både häst och ägare (?). Det jag inte gillar med bilden är det starka gulsticket, samt att den är för överexponerad, vilket leder till att skärpan inte är riktigt bra. Jag skulle också föreslå en annan komposition till nästa gång. Enligt mig skulle själva motivet passa bättre i vänsterkant och därför ha en liggande bild. Dvs inte ett centrerat motiv :).

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

suchthefool
8

Hot! Bra komposition och hästen har vikt på bakbenen vilket ser trevligt ut. Kanske att det hade varit snyggare någon millisekund senare så frambenen hade varit mer frånskiljda bakbenen. En snygg och hyffsat ren bild!

Hot or not?

/ Malin, medarbetare på Hästfoto iFokus

Besök gärna min blogg eller facebooksida!

Artylay
3

Hot!

Jättefin bild! Riktig fairytale :D! Riktigt fint ljus och bra komposition!

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

FotoAlle
0

Hot!

En av de bästa bilderna jag har sett från dig. Grym gråskala och mycket bra beskuret

Hot or Not?

suchthefool
5

Jag måste säga både hot och not. Hästen är ju fångad i perfekt tillfälle och gör ju ändå bilden fin. Men jag stör mig på att någon står bakom alldeles för mkt tyvärr och den känns inte sådär "wow". Det är ett bra foto för att vara taget i ridhus. Lite både och!

Hot or Not?

Artylay
0

Hot!

Jättefin bild! Bra komposition och den ger fina sommarkänslor :)!

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

FotoAlle
1

Not!

Än en gång ett ekipage på väg ut ur bild, konstig pose på ekipaget och överredigerad. Hade även velat ha mer nertill av ekipaget.

Hot or Not?

Artylay
1

Not

Jag förstår idén med bilden, men oskärpan och underexponeringen fungerar inte för att framföra det. Bilden är för fyrkantig (enligt mig bör man undvika helt fyrkantiga bilder) och örat är avklippt. Tror det hade varit snyggt att få en slags "studiekänsla" över bilden, så jag föreslår att du tar bort det vita nere till höger :)!

Annars, väldigt fint ögonblick och riktigt fin häst :)!

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

event-bilder
1

Not

fina färger, fint ljus men ryttaren tittar bort och lika så hästen. ger mig en känsla av att de är på väg att vända sig bort från betraktaren. Jag förstår svårigheten med att fånga rätt ögonblick.

// Mathias Eriksson Event-bilder.se

Artylay
1

Förstår ditt argument om att ryttaren tittar bort, men hästen verkar rak :P.

Not

Bra action i bilden men den är aningen rörig. Det är bra fångat i hoppet, men ryttaren drar för mycket i hästens mun vilket gör att bilden inte blir så trevlig (inte ditt fel utan ryttarens). Jag tror även att denna bild skulle ha gjort sig bäst liggande, eftersom den känns lite "trång" och tajt beskuren. Bilden och folket i bakgrunden gör den också lite extra rörig. Annars, som sagt var, bra action och bra fångat!

Hot or not?

Mvh
Rebecca Frödén

[Senyera]
2

Åh, den här var svår.

Hästen och ryttaren är perfekt fångade och med exempelvis svart bakgrund till motivet så hade den varit sjukt häftig.

Molnen i bakgrunden är super, liksom färg och ljus på hästen! Gillar det!

Men den gul/gröna, intensiva färgen på träden i bakgrunden stör. Precis som personen i bakgrunden och bilarna. Ett kortare skärpdjup hade kanske räddat upp det mer. Det är ju inte något man kan råda över på tävlingar heller. 

Den får ett hot även om jag gärna sett mindre intensiva träd :P

Hot/Not?

suchthefool
5

Hot!

Hästen är skarp där den ska vara det, jättebra moment så att hästen ser livfull och kraftfull ut. Tycker även den är ganska färgrik och bra kontrast. Skäckar kan vara svåra! Kaaanske hade önskat renare bakgrund, tex att träden inte var där - men sånt där kan man ju hålla på och önska på många bilder. jättefint fångat, ett kraftfullt ögonblick :D

Hot or not?

Artylay
1

HOT

Otroligt fin bild! Har faktiskt ingen kritik att komma med. Ljuset är exemplariskt, bra skärpa, fint steg och bakgrunden är utmärkt. Jättefin när den är mörkare än själva motivet!

Hot or not?

Jag vet att man bara ska ta en bild åt gången, men tyckte dessa två gjorde sig bäst tillsammans :). Se ser som ett collage!

Mvh
Rebecca Frödén

Trongutten
2

Hot!
Jag är själv ett stort fan av detaljbilder och gillade dessa två, fin skärpa och annorlunda komposition som gör bilden till höger spännande. Gillar också att de är svartvita :)

Hot or Not?

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

FotoAlle
1

HOT!

Fantastiskt ljus och färger, fin känsla i bilden. Ett par smådetaljer - stubben i framkant och rinnet från ponnyns öga men annars - I lajk!

Hot/Not?

Artylay
3

Kan fortsätta för jag har massor med bilder XD.

Hot!

Nog en av mina favoritbilder från dig! Coolt ljus och fin kontakt mellan häst och ryttare. Skulle kanske vilja se den i färg, men jag gillar ändå den kalla, svartvita tonen. Ger ett litet "mystiskt" intryck ;) 

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

ROCCAM
3

HOT!
Fotot ser mjukt ut trots de skarpa kontrasterna, samtidigt som den är intressant trots sin enkelhet. Även hästens uttryck gör mycket för bilden. Sen så tycker jag det är skitsnyggt med raka linjer i ett foto - jag syftar då på väggen till vänster om hästen samt boxdörren.
Snyggt jobbat!

HOT or NOT?

mrnobady
0

.

ElinP
0

Not, tyvärr då det är en bra idé. Jag hade velat ha med antingen hela mulen eller öronen, eller då kapa dom helt. Men skärpan är strålande, och hästen look är jätte bra! Så om du har "resten" av bilden så beskär om!

Hot or Not?

[tildemattson]
0

Not efter en hel del tänkande. Gillar bilder av den här typen och ljuset så det hade verkligen blivit ett Hot om det inte hade varit det att att hästarna var ur fokus.

[Senyera]
2

Hot!
Super! Snyggt fångat med tre av tre hästar i bra stegfas i galoppen. Det är inte lätt. Sedan ligger skärpan bra på alla och det är ännu mer plus i kanten- Galoppbilder är svåra att få till bra och intressanta tycker jag. e blir lätt tråkiga - men du har verkligen lyckats :)

Hot/Not

Artylay
0

Not

En fin bild med jättefin häst! Jag skulle dock vilja ha något mer unikt, den hör bilden säger inte så mycket. Den är lite för ljus och jag skulle också önska att hästen inte är centrerad :P

Hot or not?

Mvh
Rebecca Frödén

[tlundegard]
2

Svår bild att bedöma..
Fin bild med fint ljus och bra kontrast. Fokus ligger inte helt rätt, rumpan är lite utfrätt och hästen ser inte så glad ut.

Bilden får ändå Hot och ljuset i bilden som fångar hästen är det som väger över :)

Hot/not?

ROCCAM
4

Denna var svår. Färgerna är underbara, skärpan ligger fint och bakgrunden intressant, samt att beskäringen känns lite annorlunda - på ett bra sätt. Det är något med bilden, men jag har otroligt svårt att sätta fingret på vad det är. Det är något som saknas - så därför blir det dessvärre ett not från mig.

HOT or **NOT?
**

MelodyX
0

HOT

men hade gärna sett att bilen var borta ur bakgrunden då den var lite störande, annars mycket bra foto med bra färger och personligen gillar jag tavlan också i bakgrunden.

Artylay
6

Not

Oskarp bild och allt för tajt beskuren. Hade kanske fungerat om motivet hade varit skarpt, men tyvärr inte då det är oskarpt.

Hot or not?

Mvh
Rebecca Frödén

Felliiis
0

**Hot
**Jättevacker bild, tycker om att bilden är såpass mörk och simpel liksom.

Hot or Not?

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se

suchthefool
4

Not

Detta är inte på något sätt en dålig bild - men jag fotar själv mycket trav och därför också lite kräsen ;) Hade önskat att ekipaget blev lite mer framträdande i förhållande till bakgrunden. Något som ett kortare skärpedjup hade hjälpt till med. Möjligtvis att ekipaget var lite ljusare. Hästen har lite skuggor på sig, om än inte jättetydligt. Hade också föredragit båda öronen framåt och kanske att ryttaren också kollade upp, men man kan få en bra bild utan sådana smådetaljer. Domartornet och tavlan behöver väl inte heller vara något dåligt, men i denna bilden hade jag nog hellre sett en mindre rörig bakgrund. De är dock ganska svåra att hitta på en travbana ;)

Hot or Not?

Felliiis
1

Not

Jag tycker att bilden är vacker men lite tråkig. Hade velat ha mer kontrast i bilden :) Men det är en smaksak, haha.

Hot or Not

xoxo Tahki

MelodyX
0

Hot. Gillar actionbilder med fart i och fotar själv mycket trav…Jag gillar också kontraster… ka jag hitta något negativt kanske det känns lite tråkigt med att se khilström och en massa hästrumpor dock ;-)

ROCCAM
3

NOT
Bilden är alldeles för skarp och känns för tajt. Ryttarens ben samt hästen är ur bild på ett osmickrande sätt. Dock så ser det ut att vara ett väldigt fint ekipage, så hade gärna sett fler bilder ur samma serie :)

HOT or NOT?

Felliiis
0

**HOTHOTHOT!
**

Älskar bilden! Jag vet inte vad du gjort med den men den är skitsnygg! Inget att klaga på alls.

Hot or Not?

xoxo Tahki

FotoAlle
1

NOT!

Ser ut som ett snapshot, tråkiga färger och inget extra, alldeles för mörk också.

HOT/NOT?

Felliiis
0

**NOT!
**Tycker inte bilden är speciellt vacker. Hafsig och både häst och ryttare visar inte sina vackraste sidor. Färgerna är väldigt dimmiga och matta.

**Hot or Not?
**

xoxo Tahki

Artylay
5

Hörrni, alla (även mig själv) jag tror att det är bra med konstruktiv kritik istället för ren och skär kritik. Att kritisera är för att bygga upp den andra personen, och säger man bara dåliga saker med bilden så bryter det lätt ner istället :/. Berätta vad som är bra, och sen vad som är dåligt! Även om det är Not på en bild så finns det alltid några guldkorn med den!

Not

Jättefin rörelse och pannluggen ger fint "flow" i bilden. Jag tycker också att den är helt ok beskuren. Jag tycker dock att den är aningen underexponerad. Den skulle nog behöva ljusas upp lite. Ett kortare skärpedjup skulle också få en bra, mer effektfull bild!

Hot or not?

Mvh
Rebecca Frödén

Anna
8

Jag håller med Artylay - försök att alltid ha med något positivt i er kritik! Det ger en mycket trevligare stämning i tråden.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Loviisaa
1

#44 håller med! Men iaf till bilden. ;) Hot! Fin och man får en känsla av fart. synd att den är lite suddig. 

Hot/not?

Besök gärna min blogg! 

Felliiis
0

Hot!

Tycker mycket om bilden. Färgerna är fina och hästen i sig är jättesöt! Ett litet Not för handen som håller i tygeln, men annars gillar jag den!

Hot or Not?

xoxo Tahki

Artylay
2

Not

I helhet en bra bild. Får en liten kuslig känsla av den mörka himlen och de kalla färgerna, jag tycker dock att det kan vara en effekt helt enkelt och inte nödvändigtvis något dåligt. Vill du ha en trevligare bild så gör den varmare. 

Not är att örat är avklippt och att bilden, samt att den är aningen för mörk. Jag skulle också ha välkomnat ett lite kortare skärpedjup då bakgrunden är så pass rörig. Just nu känns bilden lite dyster.

Hot or not?

Mvh
Rebecca Frödén

Loviisaa
2

Du är så sjukt duktig! Wow! :D Hot! Ryker bilden är magisk synd bara att man såg husen i bakgrunden! :/ tycker det är fantastisk fin bild. Hot/not? Bilden är tagen när ja precis fick min kamera :) min fina baron

Besök gärna min blogg! 

suchthefool
1

Jag säger Hot!

Hästen har lite för mycket skuggor på sig som drar ner bilden lite, samt att hästen känns lite underexponerad.

Men jag gillar den. Skärpan sitter bra, jag gillar hur hästen är beskuren (du har med lagom mycket av den) och den ser pigg och vaken ut.

Horisonten kan man se på två sätt - antingen är det en "spännande" komposition eller så ska den vara rak. Tror jag hade föredragit horisonten rak. Nu kanske jag kom med mer konstruktiv kritik än beröm, men jag tycker det är en väldigt fin bild du har tagit och du får hot för den! :)

Hot or Not?

Loviisaa
0

#50 HOT! Finns nog inget dåligt med bilden. Kanske aatt det ena örat också skulle stuckit fram. Men det är ju inte så enkelt. Men jag älskar denna bilden! Så fin! Hot/not?:)

Besök gärna min blogg! 

[Senyera]
1

Hm…

Jag måste nog sätta ett NOT efter lite övervägande. Skärpan är bra och bilden gör sig absolut i svartvitt. Men den känns lite trångt beskuren och lite rörig :) Otroligt söt ponny :)

Detta är egentligen en första testbild för att checka ljusförhållandena, och sedan blev jag väldigt förtjust i den. Vad tycker nu? Hot/Not?

MelodyX
1

HOT. Gillar bilden, stämningsfull med häftigt ljus som passar till stämningen. Jag är ju inte så haj på att fotografera så jag kan inte ge tips på vad du skulle ha gjort bättre :-) Jag kan dock känna att skimmeln fick lite knepig färg i solen men är det meningen så ser jag inget fel i det.

FotoAlle
0

#43 Jag tar inte illa upp över att du sågade min bild men jag har två kommentarer - på vilket sätt anser du bilden hafsig? Och för det andra så har det aldrig sagts att man bara ska lägga upp "vackra" bilder (vilket för övrigt alltid sitter i betraktarens öga) utan även konstnärliga, häftiga, actionbilder etc kan vara Hot/Not. Och även om det alltid är kul och utvecklande med kritik från kollegor så är det viktigaste att kunderna gillar bilderna.

Ridtravartjej
0

HOT/NOT

MelodyX
0

#55 Ville du inte svara på min bild?

Ridtravartjej
0

#56 sorry glömde göra de :) Tyvärr är det nog NOT från mig, fölet var jätte sött men tycker att den försvinner lite när den andra hästen står bakom sen att det är väldigt mycket skugga på ena sidan av ansiktet och halsen gör att att det försvann ännu mer. Så skulle gärna sett en bild från en annan vinkeln där solen ligger så man ser hela fölets ansikte :)

event-bilder
0

55# 

Not tyvärr. bra färger och skuggorna sitter snyggt där de inte stör allt för mycket. ryttaren känns lite för ljus i hyn också men det är väldigt svårt i starkt solljus. 

Jag hade gärna dock sett mer uppmärksamhet från hästen och ryttare. och kanske en liten lägre vinkel. Vet att många skule säga kortare skärpdjup men jag tycker inte det behövs just här efter som bilden är så pass lugn ändå. 

Not or Hot

// Mathias Eriksson Event-bilder.se

suchthefool
3

Not. Kontrasterna mellan utfrätt snö och mörk mörk häst blir tyvärr för starka för mig för att jag ska gilla det. Men jag vet ju själv hur svårt det är. Däremot tycker jag bilden är helt ok beskuren, så tummen upp för det :)

Hot or not?

Artylay
3

Hot!

Trevlig bild med fin miljö, bra ljus och fin och pigg häst! Att hästens ena framben inte är helt rakt gör dock att hon(?) inte får ett lika fint steg, men annars tycker jag att bilden är bra :)!

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

CorneliaAndersson
0

Måste nog tyvärr säga NOT på den bilden.
Jättefin häst och bra placering. Dock är bilden aningen rosa och stör mig på det dimmiga som ''går'' på hästen ;/

HOT/NOT?:)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

suchthefool
1

Not

På nåt vis känns båda hästarna inklippta i bilden, som att det är konstiga/extrema inställningar eller nåt. Jag vet inte vad det är. Hade önskat bättre kvalité på den. Det jag gillar med bilden är dock kompositionen, jag gillar den främre hästens uppsyn ihop med molnen och den andra hästen som sover. I det här syftet stör inte staketet mig heller. 

Hot or Not?

Millaaann
0

HoT!

Jättefin bild där huvudet är i fokus. :) Kanske skulle varit lite mörkare bakgrund upptill så hästens konturer kommer fram mer :)

HOT OR NOT?

linn8
0

Hot Jag har en ganska tråkig bild på en hungrig ponny

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

FotoAlle
1

NOT

Oskarp, trött häst och tråkig vinkel. Men det ser ut att vara en fin fjording :-)

Hot or Not

linn8
1

Not Skulle önskat mer kontakt med hästen.

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

[Senyera]
4

Not, tyvärr.

Bilden är underexponerad och brusig. Kämpa på :)

AndreaSäll
2

Not. Hästen är fantastiskt fin och bakgrunden är lugn och fin. En aning underexponerad och liksom lite platt, skulle jag säga. En smaksak såklart!

Med vänlig hälsning
Andrea, Doris, Stella, Lily, Otto och Elsa
Grisarnas blogg hittar du här.

Artylay
0

Hot!

Jättefint porträtt Skarp och klar :)! Otroligt fin häst med!

Hot or not?

Mvh
Rebecca Frödén

Loviisaa
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Gillar den , färgglad . Man blir glad när man ser bilden! Ett hot! :) Hot/not?

Besök gärna min blogg! 

Felliiis
0

Hot

Bilden är bra beskuren och jag tycker i allmänhet att motivet är väldigt vackert. Ett litet minus är dock att bilden är lite brusig(kanske bara är min dator som gör de så?)
**
HOT/NOT?**

xoxo Tahki

equestphoto
2

HOT, fint motiv, men hade kanske varit bättre att få hästen mer åt höger för att slippa se kusken i bakgrunden, samt lite kortare skärpedjup :)

[EmmaSkytte]
5

Svagt not. 

Tyvärr för "tråkig" för min smak, men väldigt fin skärpa och färger!

PaulineH
2

HOT

Tycker egentligen inte riktigt om hur bilden är beskuren, eftersom ögat framstår som väldigt litet och proportionerna är lite "off", men gillar ljus, färger och den övergripande idén bakom den. Där finns känsla i den. Så det blir ett hot för min del i alla fall:)

Hot eller not?

FotoAlle
0

HOT!!!

Fantastisk bild, välkomponerat med fantastiskt ljus. Riktigt riktigt bra!

Hot or Not?

equestphoto
0

Hot! Jättefin! 

Känns dock som någonting saknas, men kan inte sätta fingret på vad det är. :) att den blir lite "platt" när hästen och bakgrunden har liknande färg.

[JollyJustin]
0

#74 Är det en riktig häst på bilden?

PaulineH
5

Ja han kändes väldigt riktig när vi fotade får jag ju lov att säga:P 

Det är ed andra ord varken en pappershäst, en inklippt häst eller en digitalt ritad:)

[JollyJustin]
0

Riktigt snygg bld!!!! En av de finaste jag sätt!!! Men hästen ser ut som en animerad :P #78

JoeyPowiiie
1

#76 Fin häst. Aningen för mycket ljus för min smak. Annars fint foto. Hot!

Hot or not?

Satsa allt du har

www.jennipherengstrand.weebly.se

[tildemattson]
0

Not. Hade varit finare om du hade gått ner till samma nivå som motivet och centrerat motivet så att varken benen eller hästens sida hade klippts bort och bakgrunden är tyvärr lite rörig. Men annars är bilden jättefin, fina färger och ett fint motiv. 

Hot or not?

KallaMigMimmi
1

Not. Öron och nos är borta och fokus i bilden blir ryttarens händer, hästen ser besvärad ut.

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Solvalla_Liv
0

#82 TyvärrNot då det är lite för "alldaglig" bild för att den vänstra hästen inte har din uppmärksamhet. Lite mer färg och den vänstra hästens uppmärksamhet och bilden blir superduper fin! Älskar även den högra hästen… 😂

Hot/Not?

~Liv Persson - Eucalyptuslivet.blogg.se~

Beccac990429
0

#83 Not tyvärr.. Tråkig miljö och ganska grå bild, men hästen var jättefin! Så i en annan miljö med mer färg så skulle du får HOT på den! Hot/Not?

Solvalla_Liv
1

#84 Not… :/ Varken hästen eller ryttaren ger dig uppmärksamhet. Konstig ställning på hästen och ljuset kommer lite fel. Fina färger och bra skärpa! 👍

Hot/Not?

(Bild på solnedgång mellan häst öron! 😉)

Beccac990429
0

#85 Hot! Mysig bild som man kan kolla på lääänge!:) Hot/Not?

equestphoto
0

#86, Not tyvärr. Bilden är åt fel håll, så det är svårt att se hur den ser ut.. Plus att det verkar vara dålig kvalité.

Emlielki
0

#87 Not tyvärr. jag gillar denna typ av bilder, men just här känner jag att du inte nådde hela vägen. Bilden är för tight för kompositionen och kontrasten skiljer för mycket mellan huvud och hals.

hot or not?

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

FotoAlle
2

Not!

Jag gillar färgskalan i bilden, men hästen känns frånvarande och beskärningen funkar inte för mig. 

Hot or Not?

Solvalla_Liv
0

HOT! Älskar bilden. Det enda, hade hästen kollat mot dig (oavsett om den har huvudet ner eller upp), så hade den blivit Fantastik! Men den är ändå så fin. Gillar även färgerna i bilden! 😍

Hot/Not?

valorous.kid
0

HOT!

:* fantastisk! älskar ponnyns(? :Y)blick och att den är mörk bakom vilket gör att all uppmärksamhet går till själva djuret. dock kanske lite mycket luft åt vänster? kunde beskäras lite…

hot iaf!

hot or not? :3

xxJossanxx
0

HOT! Gillar vinkeln, ljuset och färgen. Ger ett bra fokus till bilden, gillar även bakgrunden då den inte tar mycket plats och man inte ser riktigt vad det är! :)

Hot or Not!?

Livet som ung häst tjej i ridsporten förblir en tuff kamp för framtiden.

FotoAlle
0

NOT efter  lite fundering, bilden har potential. Gillar kompositionen, och hästens uttryck och vinkel. Bakgrunden lämnar dock mycket att önska och bilden känns oredigerad - stämmer det?

HOT/NOT

En bild från senaste studioplåtningen

Cocoscream
2

not, gillar inte uttrycket på hästen och att människan och hästen känns ihopklippta.  annars fint kort. 

HOT OS NOT?

Med vänlig hälsning, Petra

Hundarna- www.paradisemittelspitz.n.nu

Hästarna- www.paradiserehab.weebly.com

FotoAlle
0

NOT - söt häst och söt ryttare, men bilden är trång - tyglar, händer och hatt är kapade, bilden känns suddig och hennes skjorta är överexponerad. Trevligt uttryck hos hästen dock.

HOT or NOT

Trongutten
1

Not, bilden känns för mig väldigt ointressant, och kanske även lite ur fokus? Jag tror att bilden kunde ha blivit en aning bättre utan det vita i nederkant.

Hot or Not?

/ Josefin

suchthefool
2

Det får bli HOT då bilden i sig är "bra dokumenterad". Den är ren, bra komposition och lugna färger. Bandet mellan fölet och modern ser man ju utan tvekan också. Kanske att det hade fått hända lite mer, lite mer kontraster och bättre ljus, kanske en annan vinkel. Men hur eller hur gillar jag att den är enkel och dokumenterande :)

Hot or Not?

ella99bella
0

HOT!

Älskar den gråa bakrunden med den ljusa hästen.

Vill bara tillägga att min bild ät tagen med en mobilkamera i globen på sätena högst upp. Jag vet att det inte är någon superbra bild men ville vara med!;)

Mvh/Ellen<3Glad

mallsan
1

Jättefin bild, men det blir nog en not på den, suddig och dåliga färger. men jag förstår såklart om den är tagen med mobil ;)

Dock är det sällan man lyckas ta en såpass bra bild med mobilkamera :)

Hot/not? (Bilden är inte beskuren, bara lite skum zoom på)

[tildemattson]
0

Not. Tycker att bilden är för tajt och tror den hade blivit bättre om du hade fotat mer framifrån. Men annars är färgerna fina och hästen ser nöjd ut. Tog denna med mobilkamera och testade att redigera den i Photoshop på mobilen.

[HopeTime]
1

Vet inte om tråden fortfarande är aktiv? men..

#100: Vet inte hur jag ska förklara men bilden kändes dyster, mörk och ingen "känsla".. Annars va det väldigt fin + söt ponny :) Not.

equestphoto
1

Hmm lite svårt, får egentligen ingen känsla av vad bilden förmedlar, sen ser jag inten riktigt skärpa någonstans. Men gillar att du experimenterar med vinklar/bekärning :) Men blir tyvärr ett NOT.

HOT/NOT?

Elin42
0

HOT!👍

HOT or NOT

//Mvh EliiinGlad

Trongutten
1

Måste tyvärr säga Not på denna bild, hästen är väldigt mörk vilket gör att alla detaljer i huvudet och halsen försvinner, man ser liksom bara en häst :) Men hästen var jättefin och hade ett bra uttryck med öronen framåt och ögonen på dig!

Hot or Not?

/ Josefin

equestphoto
1

HOT, fin bild! 
Skulle dock vela se hela hästen, och att man inte har hästen i mitten, utan kanske mer enligt "1/3-dels principen". Men annars en fin bild!

HOT/NOT?

mallsan
0

Hot!

Jättefin bild, snygg skärpa! Skulle kanske dock vilja (jag är lite petig) att hela hästen var liksom sedd från sidan. Alltså att nu är bogen och bringan lite sne :)

Hot/not?

mallsan
0

Vill bara tillägga att #4 Artylay så är är det min gamla ponny med hennes nya ägare som rider! Roligt :D

IdaT
0

#106 Jag får nog säga not. Jag gillar verkligen tanken du har, men ljuset blir lite väl hårt.

Hot or Not?

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

equestphoto
2

Fint motiv, tyvärr är färgerna ganska dåliga och framhäver därför inte detta motiv och gör det speciellt. Försök leka lite med ljus/färg så kan det säkert bli en toppenbild! :)

Men tyvärr blir det ett not.

HOT/NOT?

FotoAlle
0

TOKHOT!

Så galet snygg! Älskar färgerna och kompositionen och skärpedjupet!

Hot/Not? ;-)

Gullan_J
0

#110 HOT! Jag vet inte varför men gillar bilden! Jag kan verkligen inte sätta fingret på vad det är som gör att jag gillar den men något i mig bara skriker HOT! Hot/Not?

-Bättre ökänd än okänd

[HopeTime]
0

#111, Jättegullig ponny men dålig fokus, ljuset, vinkeln..

Svårt att förklara men tyvärr, not.

Hot or Not? :)

ROCCAM
1

Dessvärre NOT.
Jag hade personligen gärna sett att bilden var tagen lite lägre, dvs att du kanske böjt benen en aning för att få till en intressantare vinkel än bara rakt på. Sen ser jag inte riktigt var skärpan ligger då bilden är brusig och döljer detaljerna. I övrigt nyfiken och fin häst och fin placering i bilden! :)

HOT or NOT?

[tildemattson]
0

HOT! Kan inte sätta fingret på vad du gör med dina bilder,. Underbar färg och fin bakgrund, gillar speciellt att man ser hästen i bakgrunden, det gör bilden spännande och ger den djup. Har bara tillgång till mobilbilder just nu, men dom kan ju också vara fina.

mallsan
0

Tyvärr en not.

Jättesöt ponny och fint ljus! Dock så stör jag mig en del på grimskaftet och den blåa saken i bakgrunden. Även så är stocken(?) under ponnyn lite i vägen :)

Hot/not? (Är det fel på min dator eller är bilden lite brusig?)

suchthefool
0

Jag förstår din tanke & jag gillar hur solen kommer in med ett mjukt & härligt ljus. Beskärningen är helt okej! Men jag saknar skärpa någonstans så därför får bilden "not" av mig. Men jättebra jobbat!

Hot or Not?

Gullan_J
2

Skitfin bild verkligen och gillar tanken bakom bilden. Jättefin häst och bra, lagom skärpa. Dock tycker jag att hästen står i fel pose, skulle vilja ha bilden antingen mer framifrån eller mer rakt från sidan. En annan sak att tänka på är att välja en lite mer kontrastfärgad bakgrund. Det blir lite för lik färg på hästen och bakgrunden vilket lätt kan få bilden att se rörig ut. Så det blir en Not. Men i övrigt stor hiss till bilden :) Hot or Not?

-Bättre ökänd än okänd

Loviisaa
2

Svårt. Tycker det är en gullig bild, men lite matta färger. 🙂

Men blir ett HOT! 

Hot/not?

Besök gärna min blogg! 

[lovihsa]
0

Hot

Vacker häst, fint uttryck i ansiktet. Ganska vanlig bild och ger ingen "wow" känsla, lite tråkiga färger. Men jag gillar den ändå, fin vinterbild.

Hot or Not?

Gullan_J
2

Hot! Jättefina färger, verkligen! Vackert motiv och jag gillar ljuset i bilden skarpt! Lite kritik dock är att försöka få fölet att söka mer kontakt med kameran, och att hästen i bakgrunden kan stjäla lite av huvudmotivet alltså fölet. Bra jobbat :) Hot or Not? (Helt oredigerad)

-Bättre ökänd än okänd

FotoAlle
1

På grund av att bilden är oredigerad så blir det ett Not, den är sned, och matt i färgerna. Men trevligt ekipage och bilden har potiential.

Hot or Not?

Schnailgull
0

Jag vill säga hot men är inte riktigt säker. Tycker om ljuset, motivet och den svartvita effekten men hade gärna sett att du fångat steget samt att den är lite brusig. Så blir tyvärr ett not! Men en riktigt trevlig bild!

Hot or Not?

FotoAlle
0

#122 - bara en liten kommentar som jag glömde skriva - redigeringen är gjord bland annat med tillagt brus, för att skapa en lite vintageeffekt. 😃 Men tack för din kritik

Schnailgull
1

#123 Förstod nästan det i efterhand men snygg vad den verkligen! föl ldock inte mig i smaken med brus :)

Johanna.W
0

#122 Not. Tyvärr är det en bild som inte säger mig så mycket, det händer liksom inte något speciellt och är en ganska vanlig bild. Men ett plus för kontrasterna och att du har lyckats med en icke-utfrätt snö! ;)

Artylay
3

Hot!

Älskar kompositionen och färgerna! Hästen passar bra med den bruna bakgrunden och ljuset är perfekt! Ska man klaga på något så är det i så fall att tyglarna är ganska dominanta i bilden, men det drar inte ner betyget mycket. En riktigt bra bild! :)

Hot or not?

Mvh
Rebecca Frödén

Trongutten
0

Hot! Jag älskar verkligen glansen i pälsen som en kontrast till den svarta bilden. Otroligt bra gjort!

/ Josefin

suchthefool
1

Hot!

Älskar hästens uppmärksamhet och snön på mulen! Bra komposition, gillar färgerna (kanske att hästen skulle varit ljusare runt huvudet så att det hamnar mer i fokus) och känslan i den är verkligen jättebra. Tummen upp.

Hot or Not?

dalsgardsindigo
0

HOT!

Älskar den mjuka bakgrunden som kontrast mot de skarpa kanterna runt hästens huvud. Hade nosryggen som är ganska ljus inte varit mot den ljusaste delen av bakgrunden så hade det blivit ett väldigt fint markerat huvud men nu är inte hela huvudet så hårt markerat så då blir det inte helt perfekt. Men ljuset och beskärningen är jättefin!

HOT/NOT?

// Love,
Mathilda

[tildemattson]
0

Not. 

Iden är bra, men färgen är för röd och bilden är rätt brusig. Om man bortser från detta hade bilden nog blivit bättre om hästens huvud hade varit lite mer åt högerkanten.

Anna
0

Hot!

Skitsnygg, tycker jag!

Hot or not?

annaattlid.se

suchthefool
0

Hot!

Man ser verkligen ett samspel mellan häst & människa och en bild med känsla i är ju alltid bra. Gillar även kompositionen och tonerna, det passar verkligen bilden. Jag saknar inte ögonen på hästen, det bidrar mest till känslan. Tummen upp!

Hot or not?

Anna
0

Hot!

Snyggt ljus och härligt fångat! Mycket liv och glädje i bilden. Fint exponerat och fina färger. Kanske att nosryggen (bläsen) försvinner lite in i bakgrunden, samt att jag saknar lite skärpa på huvud/ögon/framben. Men inga större fel, jättefin bild!

Hot or not?

annaattlid.se

Artylay
0

Hot!

Spännande komposition och väldigt fina höstfärger. Jag funderar dock om ekipaget skulle ha varit placerade lite mer till höger i bild eftersom de båda tittar åt vänster. Men det är inget som jag tycker drar ner bildens betyg mycket. Jag gillar den :)!

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

Trongutten
0

Hot! Jag gillar kontrasten mellan pälsen och bakgrunden, även kompositionen faller mig i smaken.

/ Josefin

Urhasten
0

*Hovavtryck*

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Cronsell
2

Hot
Inte riktigt min typ av bild egentligen, men personens blick och hästens nyfikna uttryck gör att jag tycker om den :)

Besök gärna min blogg, eller gilla mig på facebook :)

ROCCAM
0

HOT.
Fartfylld bild med underbara färger och bra skärpa. Beskärningen är OK, jag hade gärna sett den i liggande format, men jag gillar den ändå precis som den är. Snygg bild helt enkelt. Vill även peta in att jag gillar din logga!

HOT or NOT?

suchthefool
1

HOT! 

Jag gillar den svartvita redigeringen & hästens uttryck på något vis. Som vanligt bra fångat! Känsla i bilden!

Hot or Not?

Artylay
0

Not

Älskar dina bilder så därför sätter jag ganska hög standard på hot och not när det gäller dig ;). Bilden känns lite överexponerad och hade nog önskat ha lite mer rum bakom hästen för att den inte ska "ramla ur bilden".

Hor or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

suchthefool
0

Haha! :( Vilken press du sätter på mig… men givetvis tar jag det som en komplimang & tack för den konstruktiva kritiken.

Hot! 

Gillar fartkänslan i bilden och jag tycker att kompositionen passar bilden bra. Den ger en känsla av fart. Jag hade dock önskat att hästen bakom syntes mer. Som det var nu upptäckte jag den ordentligt tredje gången jag kikade på bilden. Toningen och vinjetteringen är snygg!

Hot or Not?

Artylay
0

Not

Jag tycker samma här, lite för överexponerad och lite minus att hästen är på väg bortåt. Jag gillar dock din stil att ha "fria" spingande hästar med knoppad man och träns :)! Färgerna på bilden passar också bra tillsammans!

Hot or not

Mvh
Rebecca Frödén

Cronsell
0

Not

Bilden är överexponerad och känns aningen baktung.
För mycket utrymme i förgrunden för min smak. 

Hot or not

Besök gärna min blogg, eller gilla mig på facebook :)

Artylay
0

Ge gärna konstruktiv kritik, det vill säga både bra och dålig.

Förstår din kritik men vill ändå påpeka att det var oerhört disigt just den dagen, vilket kan ge ett intryck av att bakgrunden är överexponerad.

Hot

Jättefin bild! Fin komposition och vackert ekipage och natur! Hästen känns dock aningen framtung och jag hade nog också önskat lite mer kontrast i bilden. Men annars riktigt bra jobbat!

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

ROCCAM
0

HOT!
Jag har en förkärlek till hästar mot svart bakgrund, och du har fått till en fin skärpa, lagom kontrast och riktigt fina färger mot det mörka. Jag hade dock velat att början på hästens framben syntes lite mer, och även att bläsen/mulen inte var så överexponerad - men det är väl mer en smaksak. I sin helhet är den ändå i mitt tycke en vinnande bild. Jag gillar den!

HOT OR NOT?

Artylay
1

Känner att denna tråd börjar bli lite lång… så jag startar en ny :)! #145, jag svarar i nästa tråd :)!

Mvh
Rebecca Frödén

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer