Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 297 ggr
CarolinePettersson
1

Kritik Porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Islandshäst tidig morgon

Nikon D7000

CarolinePettersson
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Anna
0

Riktigt, riktigt fina bilder!

Första älskar jag, jättefint ljus, härlig komposition, känns som om du fångat ett väldigt äkta och fint ögonblick. Fin bakgrund, gillar att hästen står högt upp. Bra exponerat, svårt med mörkare häst samtidigt som man vill ha detaljer kvar i himlen, men det har du löst bra. Verkligen jättefint! Jag kan inte bestämma mig för om jag stör mig på staketstolparna, jag är egentligen inget fan av att redigera bort staket/stolpar osv, men här är jag lite osäker. 

På andra gillar jag också verkligen ljuset och känslan, fint att båda tittar åt samma håll och vinkeln är underbar verkligen. Känns återigen väldigt äkta och fint, inte poserat utan bara som om du råkade vara där. Jag gillar hur skogen är gyllene i bakgrunden, och himlen är snyggt exponerad. Här tycker jag nog dock att hästens huvud är lite för mörkt, hade föredragit lite mer upplättade skuggor just där. Eventuellt lite mindre luft till höger och en aning mer till vänster, för att balansera upp kompet lite. Men det är ju en smaksak.

Bra jobbat!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Trongutten
0

Otroligt vackra bilder! Känns som att #1 redan har sagt det mesta men jag måste också inflika lite, mest för att berömma! Den andra bilden tycker även jag att hästen är lite för mörk i ansiktet, man förlorar lite detaljer där. Skulle även vilja att du hade placerat ekipaget mer till höger i bilden och lämnat mer luft till vänster. Men riktigt fint gjort!

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

CarolinePettersson
0

# 2+3
tack så mycket vad glad jag blir :)
Jag störde mig också liite på stolparna i nedrekant när jag hade bilden i Photoshop, men redigerar sällan bort såvida det inte är jätte störande :)

Nästa gång jag  öppnar den i Photoshop så ska jag lätta upp skuggorna på hästens huvud :)