Kritik: Sommarbild
Oj vilken vacker bild! :)
Saknar hästlivet nått så otroligt.. Slutade rida en nordsvensk/ardenner som var en medryttarhäst 2011… Sorry för OT!
Åh den här bilden tyckte jag om! :) Diggar kompositionen, uttrycket hos både häst och ryttare och skärpan. Det jag inte riktigt kan komma underfund med är huruvida den lila tonen över bilden ska vara där eller inte.. Men annars var det en fin bild, man verkligen längtar efter sommaren! :)
Emma, medarbetare på Hästfoto.
Jag tycker också det är en bra bild, härlig känsla! Kompositionen är kanske lite förutsägbar men ändå bra, inget att klaga på där. Jag är, precis som #2, lite misstänksam mot redigeringen, jag gillar inte riktigt den skarpa rödlila tonen. På själva ekipaget ligger den snyggt och ger en härlig känsla av solnedgång, men på bakgrunden och i gräset känns den för fejk och ser onaturlig ut.
Fint exponerat annars, svårt med skäckar i direkt solljus!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Tack för era kommentarer :)! Eftersom bilderna är tagna i jpeg så känner jag mig ytterst begränsad med dem, är helt såld på RAW XD. Dessa bilder blev aningen gröna i färgen. Bakgrunden är gröngrön och får också hästen att få en grön nyans. Jag gillar lite "murriga" bilder och gjorde därför ett försök att få den varmare :). Men jag håller med om att det blir lite för mycket effekt på bilden. Jag prövade att dra ner lite på det och tror jag hittade ett bra mellanläge :P
I alla fall, här kommer fler!
Mvh
Rebecca Frödén
tycker det är häftigt att det är som ett ben bakom benet som är ett vitt täcken på hästen :) (om ni förstå vad jag menar)
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW
#6 Tack, vad kul att du tycker det :)!
#7 Njaaa, jag förstår inte riktigt vad det är du menar ^^'
Mvh
Rebecca Frödén
#8 Jag tror hon mer att en av hästens vita fläckar eller vad man ska säga bakom benet på ryttaren ser ut som ett extra ben på första bilden haha :)
/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se
Helt fantastiskt underbart vackra bilder! Vad använde du för utrustning?
Glada hälsningar från lilla mig! 
#9 jepp så jag menade :)
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW