Ser den konstig ut?
Nu har jag suttit med den här bilden i en och en halv dag ^^, Det började med att gimp (skulle lära mig gimp lite bättre eftersom vi ska börja med det i skolan) hakade upp sig precis när jag var klar med flaggstången och skulle spara. Jag startade om datorn fyra gånger efter det men då hade bilden fått ett lila lager över sig (sett någon gång?) Så jag kude inte göra någonting mer den dagen. Idag försökte jag som en galning med flaggstången men det blev såklart inte lika bra som första gången. Tycker ni att bilden ser alldeles konstig ut eller ser ni ingenting? Jag vill veta vad ni tycker! (Kommentera gärna kompositionen m.m. av bilden också och inte bara där det ser klonat ut)
Kan kanske visa orginalet senare men först vill jag höra vad ni säger:)
Och som vanligt är jag expert på långa inlägg;)
Flaggstången syns ju otroligt mycket >_<
Tycker det är väldigt tydligt att det är klonat vid hästens bog, under ryttarens arm. Men annars tycker jag bilden är väldigt bra, riktigt snyggt beskärd och rak och fin, och tagen i ett väldigt bra ögonblick! Sen så tycker jag faktiskt inte flaggstången stör så mycket, tvärtom ger den lite mer liv och känsla i bilden, är placerad så bra så den gör bilden lite gladare och roligare än många andra hoppbilder. Enligt mig i alla fall. Så jag tycker gott den kan vara kvar. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Håller med #2 det är något lustigt på bogen :O Men det är nästan omöjligt att se om man inte kollar noga.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Tycker att det blev fint, stör mig inte på flaggstången

bommarna ser konstiga ut? plus att det ser klonat ut.. men nu var jag väldigt kritisk eftersom det du skrev fick en att leta fel ;)
Såg det nu. Att vid manen, ungefär där ryttarens kropp börjar ser det lustigt ut. Ungefär samma sak som vid bogen. Det kan ju omöjligt ha hänt vid fotograferingen. Mystiskt ;O
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Haha, det var just därför jag skrev lite klurigt i första inlägget, Alice ;) Kan du specificera dig lite? Klurigt ord^^,
Nu har jag stirrat jättelänge på bogen men ser fortfarande inte xD Ska jag lägga in en bild i verklig storlek på bara bogen?x') Om det är martingalen ni pratar om - att den lixom är vågig (det enda jag kan hitta^^), det måste vara att hästen har prickar under remmen..

Tycker det ser bra men ser för inklippt ut och det är väl inte det som är meningen? ska väl se så "verkligt" ut som helst. Men jag är inte expert ¨på att klippa in blir bara fel då xD
Den var grynig på nåt sätt.. Träden ser liksom platta ut typ.
Plus att jag tror bilden skulle få ett jätte lyft av en lite högre mättnad på himlen! Nu såg den lite gråtråkig ut
Ser fortfarande vad som är konstigt xD
Hehe, nej, det är inte meningen att det ska se inklippt ut;)
Att den är grynig kan bero på att jag sparade den i jpg och sen att jag la upp den här. Och sen hade den ju inte världens bästa skärpa innan heller men det syntes inte när den var förminskad(;
Okej.. Vilka vill att jag lägget upp orginalet?(A) ^^
I do ;)

tkr den är snyggare som orginal bild xD

Det var ändå snyggt jobbat =)
Jag tycker orginalet ser hemskt ut! Dessutom sticker det upp en flaggstång på hjälmen;)