Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 1128 ggr
Felliiis
1

Kritik Vilken är finast?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill ha all form av kritik både på bilden i sig och de olika varianterna. Vilken är finast? Varför? Vad tycker ni om bilden i allmänhet?

Bild 1.

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se

Felliiis
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 2.

xoxo Tahki

[Senyera]
4

Alternativ 1 är bäst rent ljusmässigt tkr jag - den andra blir lite konstgjord.

Sedan undrar jag lite vad tanken med bilden är? Just hästen, den är nästan obefintlig för alla remmar, hjälptyglar och tyg. Det är inge bild som lyfter fram naturlig skönhet hos hästen :)

Emelie
5

Förlåt för OT, men det är nästan sjukt hur mycket hjälptyglar och hjälputrustning som används inom travet idag. Är verkligen allt nödvändigt kan man tycka?! Och om det nu är ett måste på vissa hästar, passar då dessa egentligen på travet? 

Äsh, nu svamlar jag och skall inte förstöra tråden! 😃

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

HästMunken22
1

Tycker som de andra-för mycket remmar för min smak. Ser ju knappt hästen :(

NäraNaturen
0

Usch jag mår nästan dåligt av bilden, stackars häst…

Välkomnar och tackar för alla era tips och råd 

Felliiis
6

Nu menar jag inte kritik på själva hästen utan redigeringen av bilden.

Dessutom lider inte hästen av det där… Ni får gärna ta reda på fakta innan ni säger sådant. Det är både hjälpmedel och skydd… Visst ska la en häst behöva så lite hjälpmedel som möjligt men hästen mår inte dåligt av detta. Gör en häst det så springer den inte. Simple as that. Man kan inte tvinga ett djur på 400-900kg göra något som den inte vill vilket inte borde vara så svårt att förstå :)

Back to topic pls.

xoxo Tahki

MatildaSjöberg
0

"Bilden i allmänhet" tycker jag betyder att man får säga vad man vill, tycker åxå det är för mkt remmar men lämnar det där då jag inte har en vidare åsikt i ämnet. I allmänhet är det en bild som inte säger så mycket. Experimentera med vinklar och zooma ut lite nsta gång, ser fram mot att se resultatet .😃😃

Eklang
0

Jag tycker redigeringen är bättre på bild nummer två, gillar kontrasten i himlen - men det är dock en aura runt hästen av himlen som den var innan, vilket förstör och bidrar till att den ser konstgjord ut. I övrigt säger inte bilden mig någonting, den är ganska tight beskuren och känns ganska platt. Men det är bara att köra på och fortsätta, lek med vinklar som #7 säger. 🙂

Emma, medarbetare på Hästfoto.

[tralala Livi]
2

TS,vill inte förstöra tråden men vill bara som travtränare säga att man kanske ska ta reda på varför man/vi tar på hästarna "alla dessa grejer", det finns ju en anledning till detta..

Emelie
0

#9 Det är klart, det förstår jag också. Men det är så sjukt onaturligt, och jag strävar efter att mina djur ska få leva så naturligt som möjligt. 

Men å andra sidan, så länge hästarna inte lider eller mår dåligt på något sätt så är det ju inget större fel i det hela. 

Men förlåt igen TS, denna tråd är inte till för att diskutera kring detta, bilden är superfin och jag är inte så insatt i fotografi och tycker därför att bilden är superfin! 🙂

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!