Kritik - Pepino PRE
Fotograferade årets hingstvisning hos Pepino PRE och här är några av mina favoriter från dagen.
Besök gärna min blogg, eller gilla mig på facebook :)
#0 Fint ljus! Kompet är helt ok tycker jag, inte superintressant direkt men ändå bra.
#1 Vacker häst, bra fångat. Jag är inte överförtjust i vinkeln, tycker att hästens hals/nacke försvinner och ser lite kort och tjock ut. Annars vackert ljus och härlig känsla.
#2 Härlig uppsyn hos hästen, känns som en ögonblicksbild. Ser dock ut som om du missat fokus på huvudet och istället lagt på skärpa i efterhand - ser lite "ansträngt" ut rent kvalitetsmässigt.
#3 Gillar verkligen tanken, fina toner, fint ljus och bra komp (hade nog kanske velat ha lite mer luft till höger bakom hästen). Faller i mina ögon på att hovarna är oskarpa pga rörelsen - hade gärna sett åtminstone ett ben skarpt så att man får en punkt att vila ögonen på.
Sedan kan jag inte låta bli att påpeka att jag tycker att din vattenstämpel förstör mer än den skyddar. Dels tycker jag den innehåller för mycket text och blir rörig och dels gillar jag inte placeringen av den. Bara din signatur (utan text) längst ut i ett hörn hade räckt enligt mig. Men det är ju en smaksak. :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling