Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 278 ggr
Papidox
0

Häst i solsken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick ett mycket bra ögonblick (tycker jag iallafall) när han höjer huvudet och solen skiner på hans glänsande päls.

Papidox
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett litet gulligt föl jag har fotograferat med min 4 megapixel kamera.

Equipage
0

#0 Ärligt talat så tycker jag inte att pälsen ser ut att glänsa så mycket.. Bilden är överexponerad (kolla på himlen) Det ser lite konstigt ut till vänster i pannan där luggen har blåst upp halvt. Bakgrunden är bra på halva bilden, men leran ser väldigt äcklig ut. Skulle vilja se mer kontrast. Jag gillar ställningen och snyggt att du lyckades få båda öronen frammåt!

#1 Lite tråkig bild. Gråa färger, öronen pekar bakåt och fölet ser ut som att han ignorerar dig och går bort ifrån dig. Lite mer kontrast i den här bilden skulle också passa bra. Det ser ut som den lutar pyttelite år höger, men det kanske bara är jag?

Kämpa på! =) /LinDA

neonrosa
0

Jag förstår inte hur du menar när du säger att "solen skiner på hans glänsande päls", det är tydligt att det är mulet och jag ser inget solljus? Men det var bra att du fick ett nyfiket uttryck från hästen.

Mvh Sara

Akerberg
0

Tyvärr är jag lika negativ som de andra som svarat. Mycket trist bild… Enda som lyfter är hästens nyfikna uttryck

Thorsson
0

Säger som föregående.

Lozzan
0

Tyvärr måste jag hålla med förgående talare. Dålig kvalité och överexponerad. Men du har fångat en underbar blick på hästen, det ska du vara stolt över!
Jag provade att fixa lite med bilden i photoshop. Hoppas att det är okej :)

Edit: hm… det verkar inte dunka att skicka med bilder i inlägget? Laddade upp den på photobucket istället Bilden

neonrosa
0

#6 Snyggt!