Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 846 ggr
Anna
0

Senast inköpta 2014

Vad var det senaste du investerade i, foto/kameramässigt?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
0

Jag fick en riktigt bra deal på ett Tamron 28-75/2.8 häromdagen, så jag kunde inte motstå. Fick hem det idag! Har varit i behov av en liten och smidig (men ljusstark + passar fullformat) normalzoom ett tag, tror detta blir perfekt! Kanon när man inte vill ha med sig flera olika objektiv på t.ex resor, detta täcker det mesta.

annaattlid.se

Trongutten
3

Jag har faktiskt inte gjort något fotoinköp 2014, så mitt senaste köp är faktiskt från september 2013, när jag köpte min nya kamera. En Canon EOS 7D köpte jag då! Otroligt nöjd med den :D

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

suchthefool
0

#1 Åh! Är du nöjd med det hittills? Saknar något liknande i min kameraväska & nikons egna likvärdiga normalzoom är ju inte sådär jättebillig. Vore kul att veta hur du upplever den.

Mitt senaste köp var en blixt, en SB-700, och en ny reflexskärm. Blixten är jag helt ny med att använda - i princip aldrig fotat med det innan. Kul att utvecklas.

/ Malin, medarbetare på Hästfoto iFokus

Besök gärna min blogg eller facebooksida!

Anna
0

#3 Jag har inte hunnit testa det mer än att bara knäppa av några trista bilder inne i lägenheten, men so far so good! Mycket tystare och snabbare än jag trodde. Vet sedan tidigare att Tamrons AF ofta är lite seg och låter en hel del, så var lite orolig över det, men jag blev jättepositivt överraskad av hur kvick och tyst den var. Verkar även riktigt, riktigt skarp (har fått jättefina recensioner ang. just skärpan) och brännvidden är helt underbar på fullformat! Så mångsidig. Visst hade man gärna slagit till på Nikons motsvarighet men de pengarna existerar inte just nu haha. Detta känns som en skitbra kompromiss! :)

annaattlid.se

suchthefool
0

#4 Förstår det, låter ju väldigt lovande! Det är ju en sjukt stor skillnad på priset.. haha. Ser fram emot bilder!

/ Malin, medarbetare på Hästfoto iFokus

Besök gärna min blogg eller facebooksida!

ssofia
2

Jag har jobbat på flitigt sista 8-9 månaderna med att sälja av mina sista Olympus-prylar samt köpa in nytt till mitt nya system. Sålde även ett par objektiv (50mm f1.8, 17-55mm DX f2.8 och tamrons 70-200 f2.8 version 1) till Nikon för att ha råd med nedanstående 🙂

Nikkor 50mm f1.4G köptes in i september/oktober. Nikkor 28mm f1.8G köptes i mitten av oktober. Nikon SB-700 i november/december. Nikon D610 kamerahus köptes in i januari. Sist men absolut inte minst, i början på mars var jag och hämtade upp ett Nikkor 80-200mm f2.8 AF-D. 

Jag har även investerat i en riktigt bra kameraryggsäck som rymmer precis lagom vad som behövs för en dags-utflykt. Behöver jag mer saker har jag även en axelremsväska och ha backup-hus i osv.

FotoAlle
0

Jag har inte köpt några större saker, men idag investerade jag i ett nytt minneskort ;-) Ett SanDisk Extreme Pro 16 GB 90 mb/s - hyfsat snabbt och det ska bli roligt att testa i helgen :-)

Anna
1

#6 Vad kul med massa nytt! Får man fråga varför du valde att helt byta system? :)

#7 Haha wow, skapligt snabbt! Funkade det bra?

annaattlid.se

FotoAlle
1

#8 - vet inte än, det ska få bekänna färg på inomhushoppning i helgen :-)

ssofia
0

#8 Olympus slutade utveckla de "normalstora" 4/3 husen.. jag var aldrig intresserad av att gå över till micro 4/3.. och medans det jag ägde fortfarande var värt något så valde jag och sälja det och satsa på något med större utbud och bättre utveckling 🙂

Anna
0

#10 Aha, där ser man! Hoppas du är nöjd med bytet då :)

annaattlid.se

Cahira
1

Ska köpa en 50mm men väntar på nästa månad då vi hade höga kostnader nu under mars. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

ssofia
1

#11 otroligt nöjd! Hade aldrig kunnat uppgradera till fullformat annars 😃

Eklang
1

Ett nytt minneskort på 8GB till min USA-resa i sommar :)

Emma, medarbetare på Hästfoto.

Cahira
0

#14 Tips, extra batteri med! Kan du ha ett på laddning medans du använder det andra eller ta med ett extra laddat ifall det blir mycket bilder. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Eklang
0

#15 Bra tips! Ska helt klart införskaffa mig ett extra batteri! :)

Emma, medarbetare på Hästfoto.

[Mylifeandbrian]
0

Har precis investerat i ett Nikon 50mm f.1,8 samt ett Sigma 70-300 :)

ssofia
0

Igår klickade jag hem ett batterigrepp till min Nikon D610! :)

MyBeauty
0

Ett reservbatteri :)

http://Mylifeandbrian.blogg.se

MyBeauty
0

Och just de ja, en kameraväska också! En riktig ryggsäck - Nikon :)

http://Mylifeandbrian.blogg.se

Cronsell
0

Mitt 50/1.8 gick sönder i början av våren, så det blev att köpa ett 50/1.4 begagnat :)

Besök gärna min blogg, eller gilla mig på facebook :)

Mari
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här blev det ett macroobjektiv nu i veckan samt en ringblixt, längtar till helgen så jag får möjlighet att testa även om det troligen inte blir så mkt hästfoto med just detta kittet.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se