Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 430 ggr
Cronsell
1

Kritik: Lusitano

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotograferade ett Working Equitation -ekipage till projektet idag, och jag passade som vanligt på att klämma in lite andra bilder.

De var väldigt fina, hästen är en tjurfäktningshäst och importerad från portugal, och ryttaren var uppklädd i portugisiska kläder och hela köret.

Besök gärna min blogg, eller gilla mig på facebook :)

Cronsell
2

..

Cronsell
3

..

Cronsell
2

..

NiklasHjelm
0

Gör inte så mycket för mig, ryttaren kunde visat lite mer energi. Andra bilden är beskuren lite underligt.

-----------------------------------------------------

http://www.niklashjelm.se

Nya bilder varje måndag, följ mig gärna på Facebook.

http://www.facebook.com/fotografniklashjelm

Anna
1

Första är skarp och snyggt exponerad, härligt skärpedjup!

Andra är en fullträff för mig! Sa rakt ut "ååh" när jag såg den, det säger ganska mycket haha. Underbar komposition och gillar verkligen idén och känslan. Om jag var du skulle jag behandla bort den kromatiska aberrationen på ryttarens skjorta. Annars skitsnyggt!

Tredje faller lite för mig, känns tråkig jämfört med de två första. Lite för platt ljus och tråkigt uttryck för min del.

Sista har bra ljus, men är inte säker på att vinkeln funkar. Känns inte helt skarp heller.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

suchthefool
0

Andra bilden är däremot min favorit. Lite dokumentärkänsla över den, perfekt för ett reportage om ryttaren. Gillar hur hon ramas in av himmel och gröna löv. Jag gillar den starkt!

Däremot känns de andra porträtten inte jättespännande. Det är bra exponering och skärpa så det är ju jättebra gjort rent tekniskt. Men ingen direkt vinkel eller beskärning känns smickrande för hästen och som Niklas skriver har ju inte ryttaren någon speciell energi.

/ Malin, medarbetare på Hästfoto iFokus

Besök gärna min blogg eller facebooksida!