Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 498 ggr
Artylay
1

Föl - kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var uttråkad och bestämde mig för att åka till en närliggande hästgård där de precis fått föl. Var en som var riktigt nyfiken av sig :)! Ge gärna konstruktiv kritik!

Mvh
Rebecca Frödén

Artylay
1

En till

Mvh
Rebecca Frödén

Artylay
1

Och en till :)

Mvh
Rebecca Frödén

lollynonna
0

jättefina! på första bilden tycker jag att den blev för ljus och 3 bilden stör rumpan på hästen väldigt mycket:)

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Anna
0

Första är alldeles för ljus, precis på gränsen till överexponerad, så den är lite svår att titta på utan att det sticker i ögonen. Annars gillar jag skärpan och skärpedjupet, även om jag inte är överförtjust i uttrycket hos fölet.

Andra gillar jag inte riktigt tonen på, hade nog hellre sett den helt i svartvitt. Det här är nog en sådan där "smaksaksbild", och den faller mig inte riktigt i smaken vad geller komposition och uttryck heller. Men alla tycker ju olika! :)

Sista tycker jag nog är bäst, fint dokumenterat, mysigt ögonblick, känns äkta och spontan. Även denna lite för kontrastrik/ljus, behövs "lugnas ner" lite för att vara trevligare att titta på, men ändå min favorit helt klart.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Artylay
1

Tack för er kritik :)! Jag är väldigt förtjust i bilder med mycket kontrast och blir lätt lite "blind" när jag för just ljus och kontrast när jag redigerar. Är förtjust i ljusa bilder och det kan därför gå lite över styr ^^'. Tack för att ni pekade ut det :)!

Lägger till ännu en bild. Den här kunde jag inte bestämma om den skulle vara i svartvit eller ej. Vad tycker ni?

Mvh
Rebecca Frödén

Anna
0

#5 Den gillar jag, snyggt! Tycker den funkar i båda varianterna :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

FotoAlle
0

Jag föredrar faktiskt den i färg :-)