Kritik - Föl
Hej, skulle vilja ha lite lätt-isch kritik på en bild jag nyligen tog på ett litet nyfött föl som fick springa ut i storhagen för första gången och utforska. Jag är en hobby fotograf, vore väl rätt att säga? Jag fotograferar endast som en hobby och tror inte att jag kan komma längre än så, väldigt väldigt självkritisk - vågar knappt skicka bilder till folk för att jag tror int att de är bra, trots att de sagt att de älskar dem :( Därav vill jag vända mig hit, få reda på vad andra - som jag inte tror endast är ute efter att jag ska ta bilder på dem och deras hästar hela tiden XD - tycker~
Jag babblar på som vanligt, här är bilden, jag redigerade den lite ("lite"). Och Vänster är den redigerade bilden höger är den oredigerade bilden, förutom då en liten, lätt signatur.
Rätt kategori? ''/ Räknas det som ett Porträtt? Om inte ber jag om ursäkt >:
Visst är det ett porträtt! :)
Jag tycker det är en trevlig bild, är väldigt förtjust i ljuset. Perspektivet är annorlunda och intressant, och jag gillar stenarna i förgrunden som ger djup i bilden. Tycker den funkar i både färg och svartvitt! Skärpan ser också ut att ligga rätt.
Lite mer ljus i fölets ansikte hade lättat upp bilden något. Annars tycker jag det är en fin bild som verkar framhäva fölets personlighet på ett bra sätt, och som du ska vara nöjd med!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Håller med Anna om att bilden är väldigt fin och i det hon säger om att ljusa upp ansiktet. Personligen gillar jag den bäst i färg, då syns det fina ljuset i bilden! :)
/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se