Hoppbilder - Kritik tack.
Nu, äntligen kan jag komma in på internet igen och vill gärna visa lite bilder jag tog på Herrljunga Ridklubb - Regional hoppning för ponnyer - 4 Augusti. Det är första gången jag fotar hästar med min nya kamera, och det är första gången jag fotar manuellt, så ha gärna överseénde med det, om ni ska kommentera. :)
PS. Börja inte kommentera innan jag lagt upp alla bilderna, tack. ^^
Bild 1 : Elin Johansson på Aramis RNF 128. Har praoat hos dem så har lett omkring Aramis och gett honom vatten i hagen. x) Hingst för övrigt.
Bilderna var lite oskarpa, men #3 var helt klart bäst! Skarp, fina färger och vacker häst :)
#8. Hon lär få trampa ner ordentligt om hon vill sitta kvar om den börjar bralla.
Såg på din hemsida att du hade på en tävlingskompis ponny, du kanske t.o.m har på en av mina :) Men men, det är en gulbrun med svart/brun man och svans. isabella tror jag hon heter som rider :)
Du tar väldigt fina bilder :D
Hejhej :) Fina bilder, skulle gärna sett mer… Jag menar att de känns som om dom är lite ihoptryckta, ryttaren o hästen :)
#10 Hm.. Har en hel drös med bilder från den dagen, så ja, jag kanske har nån på.. dom du sa. x)
#11 Haha, okej, ska tänka på det nästa gång. ;)
Bild 1: Något oskarp. Bra beskärning. Hästen var mycket fin. Mer luft över och att hästen hade haft ett piggare uttryck hade varit bra. Fint!
Bild 2: Vacker ponny. Känns lite oskarp. Gillar inte ljuset i denna bild (det landar rakt på hästens rumpa). Annars en fin vinkel, bra jobbat.
Bild 3: Fint. Skulle velat se lite mera luft över och åt vänster. Annars är denna en av mina favorit bilder. Härligt.
Bild 4: Snygg ponny. Ett tidigare tillfälle i galoppen skulle önskas. Även här blev ljuset lite lustigt, hästen är mestandels i skugga och några "ljusfläckar" här och där. Väldigt synd eftersom det är en så fin bild i övrigt.
Bild 5: Fint. Även här känns ljuset konstigt och vissa delar av manen blir helt vit. Annars har hästen ett piggt och alert uttryck. Bra jobbat.
Bild 6: Känns lite oskarp. Ett annat tillfälle i galoppen hade varit bra.
Bild 7: Detta är min favoritbild. En annorlunda beskärning som passar mej utmärkt. Härliga färger. Bra jobbat.
Bild 8 (#8): Underbart söt ponny. Älskar ögat. Jag skulle nog tryckt av en aning tidigare. Och synd att du (precis som du säger) kapade hjälmen. Annars fint!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

ponnyn på bild 6 var vacker =)