Stuteribilder från 1/9
Jag och Moa-Winberg var i Tvååker för att besöka ett stuteri där med olika Welshtyper. Ägarna var väldigt trevliga och det blev både uppställningsbilder, ridbilder, hagbilder osv. Lägger ut några här men kommentera inte förrän jag säger till :)
Bild 1: Huvudporträtt bild på 4 åriga hingsten B Capriole u. B Caressa som också fanns på stuteriet.
Vädret var finfint men det blåste en aning så svansen åkte tyvärr in mellan benen. Har valt att behålla tyglarna på de flesta bilder då jag inte tycker att de stör.
Bild 2: B Capriole ville först inte ställa upp sig utan stod bara och hängde men efter att hans mamma om ut så blev det mer liv i honom.
#2 Var verkligen toppenfin tycker jag, underbara färger och underbar häst med ett underbart uttryck! Det enda jag retar mig lite på är att bilden är lite sne vilket syns väldigt tydligt på havet i bakgrunden, men annars en toppenbild :)
#0 Jag gillar den förutom att hästen inte ser tillräckligt alert ut för min smak.
#1 Gillar hästens uttryck och vinkeln är bra. Något sned. Kan inte bestämma mig för om jag skulle vilja se bilden tajtare beskuren så inte människan kom med eller inte…
#2 Jättefint uttryck! Lite sned dock som Emelie säger. Gillar inte heller att hon står så jämfota med frambenen, sådan är ju dock svårt att själv påverka.
#3 Fint uttryck, bra färger. Gillar inte kompositionen dock. Rygg och bog känns avklippta. Hade den kanske gjort sig bättre i stående format då man nog skulle koncentrerat sig mer på bara huvudet?
#4 Den här gillar jag minst. Hästen ser ut att halvblunda samt att den har ett öra bakåt vilket inte ser speciellt alert ut. Men skärpan sitter där den ska, och fina färger.
#5 Härlig! Ingenting att klaga på.
MVH Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#2 Håller med Emelie. Underbara färger, härligt uttryck. Fint med havet i bakgrunden, synd att den är (som Emelie säger) lite sned. Annars jätte fin!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Tack så mkt för era kommentarer :) Capriole och Caressa var duktiga på att visa upp sig men Joy hade en aning svårare men hon var mer bildskön när hon blev riden.
Inga fler kommentarer?
Väldigt härliga bilder, fina färger!
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se