Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 1599 ggr
Abico
0

Przewalskis häst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ingen ridhäst direkt, men snygg ändå ^^ Tog bilden på Nordens Ark när jag var där förra helgen. Tyvärr kunde jag inte komma ner i hästens höjd, då hela inhägnaden låg ca. 2 - 3 meter nedanför gångstigen. Vad kan göras bättre?
Jag har bara ändrat kontrasten lite samt beskärt bilden något.

Utrustning:
Konica Minolta DiMAGE Z3

Kram Hanna

Hanna 

Qayal
0

Jättefin bild tkr ja.. :) Roligt med nån ovanlig häst ^^

Cavello
0

Jag har också varit på Nordens Ark och ska dit i sommar x) Gillar din bild. När jag var där så föll hingsten på med lite saker. Borde nästan komma ett föl tycker jag.

Abico
0

#1 - Kul att du gillar den :)
#2 - Haha, okej. Jag såg inga föl. Men dom kanske släpper ut alla föl ? ^^' Fast jag skulle inte tro det… Jag tycker dom är så vackra, lite fjording över dom och sedan se asheta randiga benen (syns tyvärr inte så bra på den här bilden..).

Kram Hanna

Hanna 

Equipage
0

Jättefin bild! :) Det är roligt med ett foto ovanifrån vilket inte är så ofta man får se. Det är fint att man ser ålen på ryggen och busken/trädet(det gröna^^) passar väldigt bra så att inte hela bilden blir helt sandig.

Vart ligger Nordens Ark? Har aldrig hört talas om men det verkar som något sevärt^^ Har alltid velat se en urhäst i verkligheten. För det är väl en sån har jag för mig.. Inte direkt men de är väl älsta rasen eller något sånt… Heh, vad duktig jag är på att få fram det jag vill:P

/LinDA

Cavello
0

Jag var på Nordens Ark igår igen och nu med en bättre kamera, min D50. Prewalskisarna var höjdpunkten och dem fick vi se mkt av. Tror att vi såg alla djur förutom vargarna och uttrarna (men de såg vi förra året så ingen fara på färde) xD

Nordens Ark ligger i Bohuslän (nära Kungshamn) och Skånes djurpark där de också har Prewalskis ligger i Skåne.

Magster
0

Snygg bild med matchende färger!

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Emmma
0

Tyckte de där fotot var jätte fint! :) färgerna och allt.

Abico
0

Hade glömt bort den här tråden ;P
Tack för alla komentarer.

Hanna