Röda ''streck'' på bilderna?
Hejsan..min första tråd här om jag nu gör rätt:P
Det jag undrar över är att min kamera (en mycket billig och snart gammal variant av digital kamera med så mycket som 4.1megapix ;P )håller på att lägga typ röda ''streck'' över bilden hela tiden.. Det är framför allt i brist på ljus, men även på relativt ljusa bilder ibland. Jag har försökt leka med inställningar så gott det går men utan positiva resultat. Ska snart köpa ny kamera..behöver bara ett jobb först..
Nog kan jag leva med att 99% av bilderna blir suddiga (oavsett om jag har autofokus, kameran på en bordskant och motivet är en staty) men det här röda grejset stör mig.. Ska försöka lägga in en bild och visa..
Någon som vet VARFÖR den lägger in det? Om det är typ..brist på information eller nåt pga ljuset kunde den väl valt trendiga svarta linjer..x)
Finns det nåt sätt att bli av med det? Utom att börja med att bara fota blommor med stativ i solsken..
(PS nevermind kogrimman på bilden, bara där för att ge fotona jag tog lite annorlunda stämning)
Inte en aning om vad det kan vara. Påjust den bilden så är ljuset så dåligt och då brukar inte kvaliten bli bäst, men om det är så jämt så måste det vara något fel. Har kameran blivit utsatt för kraftiga smällar/fukt?
Den har väl blivit utsatt för det mesta..
men den var så från början. Det är mest i brist på ljus..men det blir så även med natt instälningar eller den där mysbelysnings inställningen..fast då blir det röda streck plus jättesuddigt..
Jag kan så mycket om kameror..XD
Ja, jag vet inte. Kvlaiten blir ju sällan bra i mörker iavsett inställningar… Har du någon bild som du har fotat utomhus?