kommentera några bilder!
Lördagen den 1/9 så tog jag med kameran till stallet. Efter att jag hade ridit min lektion, så red jag upp "min" häst till hagen och stannade där och fotograferade en massa. Min systers favorithäst, Bandit, fick jag en superhärlig bild på. Jag laddar upp bilderna här så att ni kanske kan kommentera om ni vill (:
Kommentera efter att jag har laddat upp alla bilderna!

Nu är det fritt fram att kommentera alla bilderna! Ge gärna lite kritik också!

det känns som om alla bilder är lite oskarpa
Här kommer lite om vad du behöver tänka på tills nästa gång.
#1 Försök att stå så pass långt ifrån att du får med hela hästen vid rörelse/action bilder. Försök också att hellre stå lite snett framför hästen än snett bakom som du gjort här.
#2 Den här var bättre i och med att du har med hela hästen. Även här hade det varit bättre om du stått lite mer framför. Men det är ju inte så lätt, de är rysligt snabba ibland =)
#3 Den här känns liiite sned, annars ok.
#4 Fin skärpa och härliga färger. Gillar inte den tajta beskärningen, hade velat ha mer luft över och under. Undvik bilder där hästarna blundar/blinkar, ögonen är en av de viktigaste sakerna i ett foto.
#5 Bra fångat men sådana här bilder tillhör inte direkt mina favoriter, jag är alltid så noga med att fotot ska vara smickrande för hästen, vilket denna bild inte är. ;)
#6 Fint fångat, jag skulle beskära lite tajtare.
Tycker alla utom #4 känns lite oskarpa/ur fokus. Bra färger på alla och bra ljus. Det är bara att kämpa vidare!
MVH Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Rätt fina bilder, endel känns lite oskarpa också är beskärningen inte den bästa på alla bilder. Men det är bara att träna:)
Kan dock tillägga att jag gillar dom på något sätt ändå, perfekt minnes - ögonblicks - bilder:)
Jag gillar faktiskt #1 väldigt mycket, det blev en häftig och annorlunda beskärning.
#3 är också fin, dock lite sne och känns suddig.
Jag tror #5 hade blivit mycket bättre om du fotat en aning senare när hästen har båda framhovarna i marken och precis ska häva sig upp.
http://www.regret-nothing.com

Tack för alla kommentarerna! :D Bilderna blev tyvärr lite oskarpa när jag hade beskurit en del bilder.. :/