Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 428 ggr
Dellah
0

USB-kabeln!

Hejhej, jag har ett litet problem .. hehe, det är så att min USB-Kabel är helt försvunnen, och jag har bilder jag har blivit jättenöjd med på kameran .. hehe xD Ngn som vet vad man kan göra ? xD

Monday
0

Köpa en ny USB kabel är väl bra då, annars blir det kanske lite svårt att få över bilderna till datorn.

http://www.regret-nothing.com

Granatapple
0

Eller köpa en såndär adapter till ditt minneskort så att du sätter in minneskortet i datorn istället för kameran…

Rhona
0

Finns ju också små kortläsare som kan kopplas in i datorn via USB, och som man sen bara sätter i minneskortet i.

Johanna, medarbetare på Hästfoto iFokus

Cavello
0

Och ibland finns det minneskortläsare på datorn x)

Dellah
0

#1 Hur mycket kan de kosta?

AliceL
0

#5 ingen aning, fråga om ngn kompis har ngn extra. jag har 3 lr 4 st, haha x)

Jossa
0

Våran USB är också helt borta. Så vi var till PC City och köpte en sådan där kortläsare med USB. Den kostade 399:-, tydligen REA för stunden…
Men jag som är så dålig på sådant med att installera då jag har så dåligt tålamod sätter mor på det, som aldrig slutar xD
Men, den kostade iallafall 399:- ^^

Dellah
0

Jag får la leta över allt! ååh jag blir så irreterad xD

Marija
0

När jag lägger in bilder stoppar jag in minneskortet i min bärbara dator. Annars har pappa någon 'USB 2.0 Card Reader' som är kopplad till datorn som man stoppar in minneskortet i. Den är defenitivt jätte bra. Lite knäpp förklaring kanske men x)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Dellah
0

Jag har oxå en bärbar dator (:

Denna kommentar har tagits bort.
Anna
0

Har inte läst hela tråden, men enklast vore väl att köpa en ny USB kabel.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Magster
0

Du kan antingen försöka leta upp UBS-kabel, köpa en ny eller köpa en minneskortläsare. :)

Du har ingen annan kamera av samma märke till den med bortsprungen sladd? Märkena brukar itne ändra på USB-kablarna, jag anv'nder min ISXUs-sladd till min EOS :)

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Anna
0

Ja, minneskortläsare är väldigt bra att ha!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Dellah
0

hmm .. nääej .. jag hittar den fortfarande inte!

Magster
0

Så tråkigt när sånt händer, själv råkade jag mosa min USB-kabel igenom att köra på metalen som sitter i uttaget med datorbordet. Som tur var hade jag en gamal sladd från en tidigare kamera som funkade lika bra. :)

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Dellah
0

Jippie! Hittade den :D den låg under sängen xD:O

Dellah
0

just ett bra ställe att ha den på xd