Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 10-fototillfällen
Läst 3165 ggr
SofiaGenne
0

Bilder från Elmia

Här kommer några av mina "bildbidrag" från Elmia Häst 2007.
Det var lyckat väder, delvis. Väldig blåst, och mulet och småååregn på morgonen, annars helt okej! Många vackra hästar, och massvis med människor & kameror. Här skickar jag några som jag tycker om. Mer kommer att komma på min hemsida, så fort jag får tiden osv. Det är rätt så många porträttbilder.

/Sofia Genne
www.sofiagenne.se

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

SofiaGenne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 1: Vacker häst.

MVH

SofiaGenne
0

Bild 2: Underbart vacker western-arab.

MVH

SofiaGenne
0

Bild 3: Arabporträtt. Gillar bakgrundsfärgerna på denna. (bortsätt från staketet)

MVH

SofiaGenne
0

Bild 4: Porträtt :)

MVH

SofiaGenne
0

Bild 5: Full fart iväg!

MVH

SofiaGenne
0

Bild 6: (sista)
Här går det undan, om man säger så!

MVH

gigytffyvbk
0

Snygga bilder gillar vinklarna :P

Cavello
0

Lyckade bilder! Mjukt och fint ljus.

Kristiansson
0

RIktigt tjusiga =D

Vissa var kanske lite tajt beskurna :P

LindaKarlstrom
0

Riktigt snygga foton :) Dock tyckte jag att några av dom var lite väl tajt beskurna. Jag sitter bara och kollar på alla foton från Elmia och önskar att jag vore där. Får se om jag tar mig ner nästa år =)

Lizzan
0

Råfina bilder!:)

Isak
0

Mycket bra bilder. Tyckte färgerna var precis lagom. Som Kristiansson skrev så var vissa kanske lite för tajt beskurna.

Hälsningar

Alexander Isaksson

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Shallow
0

Sofia Genne tog du på Manicken på utställningen? ( gotlandsruss) UCH!  vill se hur han ser ut nu…

SofiaGenne
0

Tack så jättemycket för alla kommentarer! (:
Jo, håller med om att jag beskärt några för tajt. Tror att det kan bero lite på att jag har samma "mall" till alla, och då får de liksom ha likadan plats allihop, istället för om det är en längre bild - då skulle man gjort lite längre beskärning. Men här sätter jag in alla i en (a)  tror att ni förstår vad jag menar? *lite lat för att beskära en och en i sin eget bästa format x)*

#13 Hm, ja, har på flera gotlandsruss.. Kan lägga in några, vet ej vilken som är "Manicken", menmen…

MVH

Kristiansson
0

Jag fattar vad du menar =)

__iE
0

fina bilder ! :)

neonrosa
0

Jag fattar vad du menar, gör samma sak till mina bilder x)

divansson
0

Jättefina :) färgerna är välldigt fina, vissa är som sagt tajt beskurna, men annars gillar jag klart allihop ;) de gör ja ju endå.. men iaf ;P

AnnaJohansson
0

SOFIA DU FÅR SLUTA FOTA SÅ JEFLA BRA ;D

xD

Shallow
0

# Dem säger att han såg ut som en gammal vallack =/ ='( han fick 35 p :o fått förut 42p när han var hos oss…

Lozzan
0

Härliga bilder. Snygga färger och lite annorlunda vinklar. Bra jobbat!

Marija
0

Härliga färger! Dock var vissa lite tajt beskurna. Annars vare skit bra (Y)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Miii4
0

#13 & #20
Ush?
Han var otroligt oinspirerad i lördags, jag visade honom. Det är otroligt svårt att visa en häst som inte är på humör. Han var värd mer poäng, inte bara enligt mig utan också utav folk utanför ringen.
Dagen innan var han nästan för hingstig när vi gjorde vid honom. Utanför ringen var han pigg och busig, men när vi gick in i ringen var det som bortblåst. När han kom hem igen var han samma glada och ståtliga hingst som vanligt!

Shallow
0

Uch, han är inte sig själv längre då! =( Gråter

Hannapanna
0

#13 Vet du vilket nummer han hade? Jga har ju också tagit bilder, men jag har förlagt mina papper så jag vet inte vem som är vem..

Miii4
0

#25  HAn hade nr 16

Thorsen
0

#3  Guuh va fiiiin (a)

SofiaGenne
0

Här kommer ytterligare två bilder.
Bild 7
Två st russ.

MVH

SofiaGenne
0

Bild 8
Två russ

MVH

Akerberg
0

Jättefina bilder!

entill
0

#28 och #29 Jättefina bilder.

#28 är Tösen Viking och Flipper

#29 är Tiddeli (30 år gammal) och hennes sonson Eskil Viking

Här en bild på alla sex russen i tandemritten

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Surviver
0

haha, va roligt att få se Tösen igen, hon stod hos mina grannar i några år. Söt men lite egen häst. Jag red henne mycket på den tiden. Men jag tycker inte att hästen i inlägg #28 är särskilt likt henne, isåfall den sista hästen i hela tandemekipaget på entills bild. Tösen har inte bläs och inte vita strumpor. Jag ska leta på en bild från när hon stod här…

entill
0

#32. Tösen är förlöparen på bilden. Va kul att du känner henne. Det måste ha varit när hon var utlånad till en fam i Västmanland?

www.vikingponnycenter.se

Surviver
0

ja ja! då är jag med! jag var så inne på att du menade at hon var den som reds men jag fick inte ihop det… men nu ser jag ju, vad blåst man kan vara ibland ;o) 

Jo det var i västmanland hon var när jag red henne, jag red henne jättemycket när dom bodde grannar med oss, innan jag blev för lång, jättegullig häst men lite egen som sagt, på den tiden så bestämde hon sig för när hon ville vända när vi var ute och red å sen bara vägrade hon att gå längre, hon stod som fastfrusen och drev man så bockade hon, oftast gick hon tillslut men en gång åkte jag av fyra gånger innan vi fick henne vidare, busen. Är det du som har henne nu eller känner du henne ändå?

entill
0

#34. Det är jag som är uppfödare till henne. Vi hade bara lånat ut henne till den där familjen i Västmanland, tog hem henne sen och hade henne kvar i flera år. Nu är hon såld till en familj vi känner väl i Småland. Hon är en mycket känslig häst som man måste lirka lite med, men hon gör allt hennes nuvarande ägare begär av henne. Hon gjorde en jättefin uppvisning på Elmia tillsammans med sin syster, mor, brorson och några till.

www.vikingponnycenter.se

Surviver
0

Jaha, då förstår jag! Jag anade att de bara hade lånat henne, de lånade ganska många hästar… Dom flyttade ju sen och nu har jag ingen kontakt med dom längre. Jätte kul att få veta Tösen har det bra, det förtjänar hon, jag tyckte om henne mycket och har tänkt på henne under åren. Var det du som ägde Yäntan också då? Fast henne köpte dom väl sen? henne red jag också mycket, jag och deras dotter hade mycke roligt med Yäntan och min häst. Yäntan har jag massor av kort på, även på hennes föl Yo-Yo som hon fick med Odon, han har varit ridskolehäst ett tag men är nu såld som privathäst, men det kanske du visste.

Skickar med en bild på Yäntan och min häst.

Surviver
0

och en till på Yäntan och Yo-Yo

(Förlåt SofiaGenne för trådkapningen, dina bilder är jättefina förresten!)

Marija
0

#37 Vilket sött föööl (:

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

entill
0

#36. Ja, vi är uppfödare till Yäntan också. Hon är såld till en trevlig familj, som tävlar henne för fullt, är jätteduktig.

www.vikingponnycenter.se

Surviver
0

#39 Är Yäntan kvar hos familjen i Avesta? Jennifer hette dottern va? har svaga minnen av det. Kul iallafall att höra något om mina barndomsfavoriter :o)

Här är min häst, jag, Yäntan och grannarnas dotter på midsommarafton runt 97-98 någon gång.

SofiaGenne
0

Tack för kommentarerna innan Russ-snacket X)

MVH

Jojaton
0

#3 Synd att hästen inte hade spetsade öron.. :S

Johanna - Instagram

Saandraah
0

Nee gud du fotar ju mwega bra :D (:    Jätte fina bilder !

SofiaGenne
0

#42; Jo, men det är inte alltid de har de i galoppen x)

MVH

SofiaGenne
0

#43 Taack :D

MVH

Mixie
0

#3 tycker att vinklingen på öronen visar hästens koncentration på sin uppgift… skadar inte alls i mina ögon =)

//Mickan

Jagz
0

Underbara bilder!

OliviaJ
0

Jättefina bilder ^^