Vilcken?
Haha, vill nu veta av er medlemmar här vilcken systemkamera som ní tycker är bäst. Själv tycker jag Canon EOS 400D XD
Solklart Canon EOS 30D, av dom jag har testat ;)
Omöjligt att svara på om man inte begränsar sig inom en viss prisklass.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Tror att alla kommer skriva sin egen ;)
Canon EOS 350D:)
Säger som Anna, det beror helt på vilken prisklass det gäller. Annars är det ju bara att börja rabbla proffskamerorna..
Jag har bara testat 400D, så jag har väl inte så mycket att säga egentligen…
Jag har provat Canon EOS 350D + Nikon D80, och jag tycker bättre om D80:n. Den har ett skönare grepp osv.
Men jag älskade min EOS, så det är svårt!

Jag har prövat någon annan kamera än min Canon EOS 400D så, jag får väl säga EOS 400D x)
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

har fotat med en Canon EOS 400D i en tävlingsdag blandat med min kamera.. och nog tyckte jag endå att min Samsung GX-1L va bättre ;) haha.. simplare å ändra inställningarna.. :P
Jag har själv en Canon EOS 350D och tycker den är otroligt lätthanterlig och bra. Har även testat Nikon D50 och D80 som inte är något att klaga på heller. :) Men jag älskar Canon för dom e sååå stört snygga. :D
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Den bästa systemkameran är ju Canon EOS 1Ds Mark III i systemkameraklassen. Sedan finns det ju en hel drös med Hasselblad:are som är hemskt bra.
Svårt att avgöra när jag bara provat en systemkamera. Men jag har helt klart fastnat för Nikon, då jag själv har en D50.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Har inte testat särskilt många. Men av dom är det helt klart Nikon D50, som jag själv har! :)
Jag har faktiskt bara provat systemkameror från Nikon och Canon :O
Nikon:
D40, D40x, D50, D70, D80
Canon:
Eos 400D, Eos 350D, Eos 300D, Eos 10D, Eos 5D
Men av de jag har provat så gillar jag min egen D50, Nikon D80 och Canon Eos 5D.
Håller med #11. :)