Kvalitets och hopptävling!
En rätt spännande dag med tanke på vädret…
Först Kvalitetsbedömning på Plönningegymnasiet och sedan hopptävling på Harplinge RK. Vädret var verkligen sämsta tänkbara :S Storm och mörkt och dassigt men bilderna blev väl hyfsade. Tyvärr, gick tävlingarna på Harplinge RK inne då alla hinder hade blåst omkull på utebanan :S Så det blev inga foton från den "perfekta" utebanan :)
Pratade med lite fotografer där, bla. Yvonne Karlsson och hon var trevlig. Tror också att jag såg till Sofia Genne? Inte säker så gick inte fram och hälsade xD Men det var en spännande dag speciellt när jag skulle cykla de 2km till Larsgård i stormen xD
(Kommentera inte förrän jag säger till)
Bild 1.

De tre sista var otydliga och röriga, på #5 är hjälmen avklippt =S ???? Jag gillade #1
Jättefint Matilda. Du har lyckats väldigt bra med tanke på att det var inomhus. Bild 1 (#0) var min favorit =)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Tack så mkt både #7 och #8.
Det är som sagt svårare att fota inomhus och det är därför bilderna ser röriga ut eftersom jag panorerat, svar till #7s fråga :) Ridhuset var rätt kort så ibland kapade man en hjälm :)
Jag tycker att du lyckats bra med bilderna från kvalitén!
Ajjamensan, visst var det jag! X) Och Sofia Hedman, Hedman här på forumet. Otur att du åkte sedan, för på eftermiddagen kikade solen fram då och då! Dock blåste det som fasen!
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se
Tack!
Haha, då var det du :) Okay. Tänkte nästan det men men… Haha, ja, kan tänka mig det. Var det stor häst sedan på eftermiddagen? :)
#11; Ja, det var storhäst :)
MVH
De första fem bilderna var mycket bra, men de sista två föll mig inte riktigt i smaken! Bild 1 gillar jag väldigt mkt!
Plönninge har så otroligt fina anläggningar…

Gillar alla bilderna mkt fina för att vara ridhusbilder! vadhar du haft för inställningar? slutartid, iso-tal mm

Tycker också bilderna var mkt bra, utom ev. bild 6 som jag nog hade plockat bort och inte lagt ut för visning. Inte bara för hjälmen, utan ponnyn har lite osmickrande benställning på bilden, alltså fångad i "fel" rörelse. Kroppen får ett satt och klumpigt intryck just här även om det kanske inte alls stämmer.
Bilderna på B Capriole var jättefina!
Men - har ni någon aning om resultatet?? Är jättenyfiken på hur det gick för de jag bevakar för asrp´s hemsida:
Gilr Power
Peche Extravagancia
Nors Stella Cattla
Ronja Röverdotter
Fix Winston
Fen-He (läste på ägarens hemsida att han slog bottenrekord!?)
B Capriole
Daisy
April Moon Gersieka
Power´n Joy
Billabong
Berätta om ni vet något kul så lägger jag ut det på asrp´s nyhetssida!
#15 - Menar du c ponnyn Daisy, som kommer ifrån Mellerud?
Har lagt ut flera bilder på henne i en annan tråd, "Kvalité", kika om det är hon!
MVH

Japp, Daisy nr 9 - det är hon. Enligt startlistan en svensk ridponny med raskod 43 och deras resultat rapporterar jag på asrp.se…
Svarade i din andra tråd förut men allt kajade ihop så svaret kom inte med, blev så less..
Hur gick de för Daisy? Vad har hon för stam?
#17 - Okejsan!
Jo, det gick hyffsat. Minns inte exakta poängen osv, men hon hade högre poäng än några som fått hoppdiplom iaf, dock fick hon en 6:a på en riddel, om det var traven tro? - då blev det ju tvr inget diplom.
8-8 på hoppningen annars. 10/10 på veterinär, inte säker på "visning/uppställning?". Jag är inte bra på att komma ihåg allt X) Hoppas att du fick lite klart för dig iaf :)
MVH
Pappan är en duktig hoppponny, Thorberry love knot, tror jag att han skall heta.. Mer kommer jag inte på.. X)
MVH
Tack så mkt för alla kommentarer! B Jag använde ISO 1600, f/5.6 och 160s.
Capriole var rätt spänd och fick tyvärr inte så höga betyg på hoppningen 5-5 tror jag annars vet jag inte.
Jag som har har tråkigt kommenterar alla bilderna… :)
#0 Fin skärpa och helt okej uttryck. Gillar den, förutom beskärningen. Bak- mage- och framben känns väldigt avkapade, hade nog beskurit tajtare runt huvudet.
#1 Fin, bra komposition. Lite väl gulröd. Hade nog också haft kortare skärpedjup här, gräset i bakgrunden ser nästan ut att var i fokus om man tittar snabbt.
#2 Bra uttryck, men rätt tråkigt ljus. Inte en bild jag fastnar för. Kan man kanske liva upp den på något sätt?
#3 Fint uttryck, lite speciell bild, jag gillar den.
#4 Mycket fart i den här bilden! Tycker om den. Tycker hindrena som täcker bakdelarna på ekipaget tillför lite mer fart- och tävlingskänsla faktiskt.
#5 Den här tycker jag inte om. Ful del av galoppen, inte så smickrande vinkel för hästen, inte helt skarp någonstans och kapad hjälm. Var det min bild skulle den nog åka i papperskorgen, tyvärr.
#6 Mycket fart i den här också, som 4an. Den här gillar jag inte lika mycket pga att den inte är riktigt skarp och sedan att ekipaget är påväg MOT hinderstöden och hindren, det ser lite konstigt ut enligt mig.
MVH Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Tack så mkt fær dina långa och kunstruktiva kommentarer, Anna :D Håller med dig på de flesta punkter men valde att spara nøst sista bilden då jag bara tog ca 20 foton inomhus då ljuset var mkt dåligt men de andra blev jag røtt næjda med från just Harplinge och Plænninge :)
Kanonsnygga inomhusbilder!
Tack Emelie :D :D