Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 502 ggr
vodca
0

Inställning?

Jag har inte haft min systemkamera så länge, och håller nu på att lära mig den. Jag har en fråga, vilcken inställning skall man ha om man skall fota hästsport? Jag har haft den inställd på "sport" inställningen. Eller skall man andvända någon annan? Tacksam för hjälp :)

neonrosa
0

Sport låter  ju som ett bra alternativ ;)

Cavello
0

Sport eller A/AV.

Kristiansson
0

Sport håller jag på =)

vodca
0

Dum fråga,  går det? För andvänder AV när jag fotar porträtt bilder typ i hage, och så fort dom rör sig så blir det suddigt. Eller gör jag väldigt fel

Cavello
0

Du måste ställa in ISO med. ISO = snabbheten på slutaren

Granatapple
0

ISO är inte snabbheter på slutaren, ISO är ljuskänsligheten. Jag skulle använda TV/S, slutarprioritet, eftersom då ställer man in slutartiden. Kortare slutartid = bättre frusna bilder. Använder man AV ställer man in bländaröppningen, och kontrollerar därmed skärpedjupet.

Men är du nybörjare så rekommenderar jag att använda sportläget, tills du lärt dig kameran. Att läsa instuktionsboken är också ett bra tips!

Emelie-G
0

Den här artikeln kan kanske hjälpa dig lite :)

Anna
0

Sport-läget är alltid ett bra alternativ tills man har lärt sig kameran och dess inställningar.

Fotade själv på sport-läget i flera månader, har nu gått över till M dock.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Kristiansson
0

Som sagt jag gillar faktiskt inte alls Canonsystemet i huvud taget. Tänker skaffa en Nikon sedan istället för min Canon eos 400D

Granatapple
0

#9 Kanske bara jag, men har inte Nikon och Canon liknande inställningssystem?

[michaelalundgren]
0

Jag gillar Nikons inställningssystem bättre en Canon!

Kristiansson
0

Bättre "än" Canon ;D

Ja jag håller med.

Granatapple
0

vad är det för skillnad?

Emelie-G
0

Ang. menysystemet så är det mer en smak- och vanesak tror jag.