Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 15-bildhantering
Läst 174 ggr
Osterang
0

Redigerat och klonat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har någon lust att kommentera två bilder som jag har redigerat?

Här kommer den första.. jag har både klonat och redigerat kontrasterna lite.. Tyvärr så tycker jag att skärpan har kommit på mitten av hästen och inte på huvudet..

Misprize
0

Jag måste säga att min blick drogs direkt till den mörka fläcken på hästens hals. - Och den stannade där.

Osterang
0

Här är den oredigerade bilden..

Osterang
0

Ja, som sagt så verkar skärpan ha kommit någonstans på mitten..

Osterang
0

Här kommer bild nr 2. Har både klonat och redigerat här också

Glömde skriva: bilderna är tagna av en vanlig kompaktkamera. Canon Powershot A540..

Osterang
0

Såg nu att bilden var lite sned :/

Men här kommer iaf orginalbilden..

Osterang
0

Nu kan ni kommentera fritt :)

Misprize
0

Angående bild nummer 1 så har du kanske för lite luft åt vänster? Tror det kan vara därför som fokusen hamnar i mitten på hästen.

Osterang
0

#7 Ja, kanske, men jag ville ha mycket luft framför hästen :/

Misprize
0

Då kanske du ska ha lika mycket luft åt båda hållen? (:

Osterang
0

*putt*

Kristiansson
0

fungerar =)

Emelie-G
0

#0 Snygg kloning! Jag tycker även att kompositionen fungerar bra med mycket luft framför hästen. Jag tänkte på en sak dock, det känns som att bilder lutar uppåt.. Men det kan ju iofs bero på att hästen kanske springer i en uppförsbacke ;)

Valkyria
0

Ursäkta om jag bryter tråden men finns det någon som kan berätta för mig hur man klonar ? :) Vill gärna kunna det men vet inte vilka program som behövs och hur man gör. skicka mig gärna ett pm. :) Tack på förhand!

Osterang
0

#12 Tack :) Ja, han springer i uppförsbacke och ärligt talat så tänkte jag inte när jag fotograferade :/ Hade bara någon sekund på mig, sen skulle han vara i skogen..

#13 Du tar kloningsverktyget i vänstra spalten i photoshop. Sen trycker du in "alt"-knappen och klickar där du vill ta ifrån. Sen släpper du alt-knappen och trycker där du vill flytta över.. Sämst på att förklara men men..

Valkyria
0

#14 okey, jag lyckas inge bra! mina syns jättebra!! hur ska man göra för att det inte ska synas? :/

Osterang
0

vad har du för bild? Skulle aldrig sätta mej och klona den bilden du lade upp i ditt förra inlägg.. För mycket ojämnheter osv.. Det är träning som gäller, jag klonar bara enkla saker än så länge..

Osterang
0

Någon mer som vill kommentera? Skrattande

Amandaaa
0

Nja jag är inte så bra på sånt här Flört