Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 07-tips-och-teknik
Läst 651 ggr
senna
0

Fotografera Hästar?

**Vad bör man mest tänka på när man fotograferar hästar?
**                       ge alla tips du har. :)

Akerberg
0

Öronen!  Att benen ser bra ut (dvs är i fina lägen)

neonrosa
0

Ja, öronen är viktigt. Att de pekar framåt och att du inte kapar av dem när du fotar. Och bakgrunden. En dålig bakgrund kan bli lika med papperskorgen för fotot.

Marija
0

Håller med föregående !

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Emelie-G
0

Ren bakgrund, ljuset, ett piggt uttryck hos hästen ..

Cydonia
0

Sen är det ju bra om bilden inte är helt suddig också, så skärpa ska man ha! :) Och jag tycker att kompositionen är viktig också.

Anna
0

Att hästen ser alert ut i blicken och uttrycket. Kompositionen, bakgrunden, ljuset, vinkeln…

Välkommen att läsa våra artiklar.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Lizzan
0

Säger som föregående:)

__iE
0

lite ot, men ska du fota hästar i helgen ? är ju tävlingar i ronneby då, för du bor väl där elr är jag helt ute o cyklar ? ^^

Magster
0

Som #6 säger, läs dom otroligt bra artiklarna här på sidan så får du mängder av bra idéer och tips!

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

senna
0

#6 , #9: ja det ska jag. ^^

Trolltott
0

När ni säger ljuset, hur menar ni då? vad är det optimala ljuset? Står ni med ljuskällan i ryggen helst?

Anna
0

#11 Jag brukar fota som mest när det är ljust men lite molnigt ute. Direkt solljus ger ofta väldigt skarpa skuggor som är mest irriterande.

Ljuskällan har jag oftast i ryggen eller snett från sidan, de gånger jag kan "välja" så att säga.

Höstljuset är det bästa tycker jag, mjukt och varmt men inte för starkt.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Marija
0

#11 Hellst fotar jag med ljuset i ryggen. Då får jag oftast vrida mycket på mej för att min skugga inte ska hamna på hästen xP

Håller med #12, dagar då det är lite molningare är det oftast fotovänligare.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus