objektiv till nikon D40?
Nu är det bestämt att jag ska köpa ett nytt objektiv, men det är bara det att jag knappt vet några objektiv till Nikon D40 med af-motor! Någon som har nåt tips? x) (under 6000kr)
Dom jag tittat på är:
Nikon AF-S 55-200/4-5.6
Sigma EX 50-150/2,8 HSM DC
Sigma EX 150/2.8 DG HSM Macro
Någon som vet om dom objektiven är bra? fördelar/nackdelar? x)
Fotar mest rörelse bilder, porträtt, och macro.
Detta kan vara värt att titta på också.
Jag har ett Nikon AF-S 55-200/4-5.6 och det fungerar helt ok, lite långsam autfokus ibland dock. Hade gärnat önskat att det var lite ljusstarkare.
Det är nog bra om du går till en fotoaffär där du kan testa de olika objektiven, personalen där har troligtvis även bra koll på vilka obektiv som fungerar bra till vad.
okej tack, kommer kanske inte få möjlighet att testa dom i affär, så ifall att tänkte jag höra vad andra tycker ^^ om jag bara kan köpa ett, vilket tror du skulle passa bäst att fota olika saker med? :/

#2 Men om det är så att du t ex ska köpa på internet så kan du ju åka till en affär som har ett sådant obejtkiv så att du kan prova men sedan köpa på internet!
Det är väldigt bra att få provat objektivet innan du köper det! ;)
#3 ja men det är alltså så att för det första vet jag ingen fotoaffär här, och för det andra har jag lite svårt att fixa skjuts in till stan ;) (har inga fotointresserade föräldrar, så dom tycker det är lite onödigt :p) Men förstår vad du menar x)
Jag har samma som #1. Jätte bra och prisvärd optik!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus