Canon Ixus 70
Jag ska ju som en del vet komplettera med en ny kompakt då min gamla inte är som den borde…
Har nästan bestämt mig för en Canon Ixus 70 nu. Är den snabb mellan korten när man använder blixten? Dvs hur lång tid tar det innan man kan ta en ny bild? (Om man inte tar i serier) Starttid?
Jag har en Ixus 50 och den startar upp på några sekunder. Seriebildstagningen utan blixt är grymt snabb :O Och den är tålig. Dock får man vänta några sekunder tills blixten är redo att avfyras, vet inte om det är bättre på Ixus 70.

Blir det suddigt om man tar serie utan blixt?
Hur snabb är den från att man trycker på knappen tills bilden tas? med min olympus så trycker man ner knappen halvvägs så den får fokusera i fred, sen när man vill ta bilden trycker man ner hela och då tar den bilden direkt, det är kanon! Kan ta jättebra hoppbilder med den ^^ Vill helst att nya kameran ska vara lika snabb!
Det beror ju på ljuset men en vanlig normal dag blir bilderna skarpa. Ixusen är snabb, trycker ner knappen för att fokusera och sen är det färdigt att trycka ner helt.

Låter ju kanon =) Ska gå och klämma på den imorgon tror jag.
Den ser väldigt fyrkantig ut, är den svår att hålla i?
Nej, jag tycker att den är bekväm och ser lite smålyxig ut x)
Roligt!
Har en Ixus 70, superbra.

#6 frågar dig samma sak som jag frågat Cavello
Den är väldigt snabb att starta, tar bara någon sekund. Man får vänta ca en sekund innan blixten är redo att avfyras, men utan blix är den grymt snabb! Beror som sagt på ljuset om det blir skarpt, men den är verkligen otroligt bra. Den är jättesnabb och känslig, men trycker ner halva knappen också fokuserar den och sen när man trycker ner hela då tar den direkt. Den ÄR fyrkantig, men jag tycker att den har en skön tyngd, man får en lyxig känsla. Jag gillar den skarpt.
Ett extra + för att färgerna blir så klara och fina

Om din förra kamera har trista färger, vänta bara när du får se Ixusens bilder! är inte hemma just nu, men kan lägga upp en bild som är fotad med den sen :)

Har varit och känt på Ixus 70 idag, tror det blir en sådan! Den kändes trevlig =) Den satt fast i väggen med mycket kort sladd så det var lite svårt att känna ordentligt dock

Tycker värkligen du ska köpa en Ixus 70, har själv en. :)