Welshhingsten idag
Var iväg och fotograferade welshhingsten King idag.
Blev inte så mycket actionbilder då han mest sprang bort från kameran istället för mot, tyvärr. Fick istället några porträtt som jag är nöjd med.
Vill ha konstruktiv kritik på båda, tack! Har beskurit och lagt på lite mer höstiga färger i bakgrunden samt höjt kontrasterna lite.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#3 Blev fel, ordnat nu :)
Okej, kanske bör vara i liggande format?
Väldigt fina båda två, men min favorit är bild 1. Men jag skulle nog vilja ha lite mindre luft till vänster och lite mer till höger, så att han inte blir så centrerad. Väldigt fint uttryck, och han i sig är ju så vacker!
En lite fråga bara; Hur menar du med "lagt på lite mer höstiga färger i bakgrunden", jag förstår ju att du typ ändrat färgerna, men hur har du gjort det? Kan man få se hur orginalet ser ut? (:
#1 - Mer luft åt höger sen är den perfekt i mina ögon!
#2 - Gillar inte denna lika mkt som den förra. Skulle vilja ha mer luft till vänster. Gillar heller inte hur pannluggen blåser.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Super fina
#6 Jag håller inte me dig om att de ska vara mer luft åt höger tror ja :p

Gillar nog bild 2 bäst, för där ser man ögat ordentligt, vilket man inte gör på Bild 1 då pannluggen är lite i vägen. Tycker även att det skulle se bättre ut med lite mindre luft till vänster på Bild 1.
Superfina, men gillade 2 mer då man som sagt ser ögat ordentligt
#5 Se bifogad bild för originalet.
Tack för responsen hörni!
Är själv mer förtjust i 2an, är helt kär i uttrycket.
#10 Jag me, den drar åt min syn! :p Så vacker..
Oj, hur fick du till färgerna så bra? =)
#10 Gillade jag bättre än #2! :) Super fint!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Tror att 2an ska vara med i almanackan fast i liggande format, det var därför jag gjorde den lite höstigare, så att jag kan ha den på någon av höstmånaderna.
#12 Photoshop är min bästa vän ;)
#15 jätte vackert! :D Men hur, lixom, hur gör du med färgerna? xD
#16 Jag antar att Anna förstärker dem på olika sätt tex. med Hue/Saturation eller Nyans/Mättnad.
Jag fixade först med Saturation så att de blev lite gulrödare, sedan klonade jag in lite höstfärger från en annan bild.
Kanonfina bilder på en kanonfin ponny! Jag tycker dock att färgmättnaden på #1 är på gränsen till för hög, King ser lite grön/gulaktig ut.
#19 Tack!
Bra att du sa det, det är just sådana grejer som man lätt stirrar sig blind på. :)
De var riktigt härliga, båda bilderna. Me #2 var min favorit! Kan man få se nååågon actionbild, om det blev någon bra? (A)
Nu har jag lekt lite mer med #2 i Photoshop, blev det bättre?
#22 Jag tyckte den första var bättre ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Fina bilder båda två :)
Lite mer luft åt höger på #1 och lite mindre åt höger och mer åt vänster på #2 så skulle de vara perfekta ;)
Jag tycker att andra bilden är underbart vacker! Kommer inte på något annat att säga, det är allt som slår mig.
Nu går jag emot alla och säger att ettan tycker jag inte alls om, huvudet ser ut att vara en stor klump, och framhäver inte alls Welshponnyns smäckra huvud. :/
#25 Tack tack! :)
Håller faktiskt med dig ang ettan. Tvåan är jag jättenöjd med medan ettans vinkel inte är speciellt bra. Ju mer jag jämför de båda bilderna, ju mindre gillar jag ettan och ju mer gillar jag tvåan ;)
Ni som vill se tvåan i större format är välkomna att titta här.
#21 Bifogar en rörelsebild, som du ser inte lyckad för fem öre, skuggorna stör otroligt och bakgunden är inte alls bra. Han sprang lite i början men då var jag inte alls beredd med kameran så det här är i princip den enda rörelsebilden värd att läggas upp - då förstår ni hur de andra ser ut ;)
#27. Den länkade bilden. Så läcker den är! Och så älskar jag stora, feta svarta ramar 0:)

#25 - om jag inte tar fel så är det där ingen welsh ponny utan en welsh mountain? Dessa kan ha kraftigare huvuden, och enligt mig ser den storleken helt normal ut..
#27 supefint:) älskar stora svart ramar
#29 Det stämmer att det är en welshmountain.

Gillar inte den första bilden riktigt då huvudet ser väldigt stort ut i den vinkeln. Andra bilden var fin =)

Jag håller med emelie. om att #1 är på gräns till för stor färgmättnad.
Jag blev dock förälskad i #2. Uttrycket i ögonen och rästen av huvudet är tydligare och det gör hela bilden väldigt uttrycksfull. Och sedan, förstår att du ville göra mera höstfärger i bilderna. Men orginalet på #2 är väldigt vackert. Och om det går för sig skulle jag gärna vela se orginalet på bild #1 ! (:
Mvh SandraJanson
Jag är grymt dålig på att ge konstruktiv kritik, så jag går på vad jag själv anser om bilderna.
Personligen tycker jag att jag har sett mycket bättre bilder av dig, och dessa är ganska "platta" i jämförande med din potential och talang med kameran.
#1 - Bakgrunden är det stora +:et i bilden. Vinkeln är inte den bästa, rasens utmärkande drag försvinner iom att propotionerna blir fel (enligt mig). Huvud blir stort och kroppen liten.
#2 - Bättre än 1:an men fortfarande, tycker inte att den inger en Woaw!-känsla som jag brukar få av att titta på dina bilder.
Gud, känns som jag bara trackat ned på dig nu xD
Menar inte alls att vara elak eller så, du är ju så otroligt duktig och jag vet att du kan bättre :D
#0 Får man fråga vilket objektiv du använde? (:
WooW! Otroligt vackra :P

Jättefina bilder. Urvacker Häst.
Tycker dock att man märker att du gjort något på bilden, då det är grönt runt hästen, där t.ex manen "flyger", sen i bakrunden är det en helt annan färg.
Tack för all kritik hörni.
#36 Tamron 70-300/4-5,6.
Bild #2 är helt fantastisk! Punkt

Båda är underbara, men på 1.an kan man se en grön rand vid manen så man ser att du har lagt på lite höstiga färger.