Hopptävling 06.06.2007 AFRK
Jag var där, hoppade (ett nedslag från lektionsfinal!!) och fotade.
#0 Karin och Totte =) Fina färger och bra skärpa på bilden, tycker dock att de är i fel del av språnget. Jag föredrar när hästarna är över hindret, precis efter avhoppet men det kan ju vara en smaksak. Hade nog velat se hela infångaren.
Var du där under lektionskvalet? Hade vart kul med lite egobilder..
Bifogar ännu en bild på Karin, denna gången under lektionsfinalen på Sans Toi (Santo).

Tack för tipset :) Men den bilden när han var över hindret (supersnygg bild annars.) Blev dessvärre suddig. :(

Snygga bilder. Ser riktigt coolt ut när du gjort ett litet kollage till det.
#3 Bra bilder!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Har du några på mig och bellis? :)

Tycker det är mycket synd att du klippt av Alice huvud.

Jag tycker inte det är snyggt när man inte ser hela ryttaren och hästen.

tack karin :) haha ser ut som hon stannar på femman ju!

Vsg :P
Jag vet, men jag tog för tidigt där :P
Men jag skickade alla, dåliga som bra.
#15 Nänä, tyck det då. Men jag tog olika, vissa bilder ville jag ha fokus på Bellis andra på Alice och Bellis.
#17 Även om du ville ha fokus på Bellis, så är det fortfarande inte snyggt när man inte ser Alice huvud.

Okej visst, det är vad ni tycker
Jag sällar mig till dem som inte vill ha kapade ryttare på bilderna, men smaken är visst olika…

dethär forumet handlar väl om bildkritik, då ska man kunna ta till sig den också
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
Håller med föregående talare ( pehpsii ) så det skriker om det!

Men måste ALLA kommentera just det!?
Jag kanske lade in ALLA bilder som jag tog, ÄVEN dom dåliga. Ni behöver inte kommentera allt. Jag lade bara in dom för att Alice kunde ta dom. Jag skiter i vad ni tycker.
#23 Ta det lite lugnt, jag tror ingen menar något illa. En del som kommenterar läser kanske inte vad de andra har skrivit, utan kollar bara på bilderna och skriver ner det första de tänker på. På dina bilder blir det faktum att Alice är avklippt, oftast det första man tänker på.
Det här forumet är till för att ge kritik (så skyll inte på att folk faktiskt gör det, för då kanske du inte får kritik nästa gång?) och dessutom att ta emot kritik. Att ta emot kritik menas att man tackar och bockar för folks synpunkter, tar till sig dem och gör bättre nästa gång. Man ska inte börja försvara sig och komma med bortförklaringar.
Sen att du lade ut bilderna för att Alice skulle få ta dem är ingen bra förklaring. Lägger man ut bilder i ett forum ska man förvänta sig kritik. Du kunde ju mejlat bilderna privat till Alice?
Mvh Astrid
återigen håller jag med förgående talare, lägger du upp bilder i ett forum som faktiskt finns där till hjälp ( för att folk ska kommentera och säga vad de tycker om bilden, dels för att man ska kunna få en bättre bild nästa gång, som många olika typer av människor tycker om - det finns alltid en balans. ( lång och jobbig mening!!! ) allt som allt kallas utveckling! ) så måste du väl förstå att folk kommer att ge kritik, framförallt om det är ngt dom inte tycker om med bilden !? ingen är emot dig karin, tat lugnt! bli inte så aggresiv att du skulle kunna döda en get!
#23 Herregud, om du nu skiter i vad alla tycker, är det då nödvändigt att ladda upp bilder och be om kritik som du ändå inte kan ta?!
Bilderna hade blivit mkt bättre om du hade vänt på kameran så att du hade fått med hela ekipaget utan hinderstöd osv. Tycker att färgerna är lite tråkiga och bilderna är tagna vid fel tidpunkt dvs. innan/efter hästen har landat/hoppat.
Träna! Övning ger färdighet.
/ Matilda - www.mphotograph.2u.se

#28 Tycker denna bild blev mycket bättre, men skulle vilja se mer av hindret underifrån och tyvärr gör du samma misstag och klipper av lite av ryttarens huvud. Men gillar bild bilden, det gör jag!

Tack, ibland är det svårt att få med huvudet också. Min kamera beskär av lite själv.
Fota så att du får med hela hindret - hinderstöden också! Det blir mycket lättare att beskära i datan och du får möjlighet att ha med både häst och ryttare utan problem!

Smart idé :) Tack, oftast är ju hinderstöden längre en själva ekipaget.
Eller vänd på kameran så blir det lättare att få med ett helt ekipage. De är ju längre på höjden än på bredden (om det inte är en väääldigt tjock häst). ^_____^

Jst det :)
men ska hon sen ha bilden till ngt annat, och vill ha mer utrymme - så finns det ju inte där ;)

Synd att inte Alice huvud va med på bilderna ;D

#24 Håller med. Men samtidigt känner jag att man måste få "försvara" sig och motivera varför man fotat som man gjort, vilket inte kom fram när du skrev. Alltså, så att man när man får kritik inte bara säger "Tack, jag ska tänka på det" och biter inne med sina förklaringar trots att det kanske finns sådana. Utan att man fortsätter resonera kring det om det behövs. För då lär man sig ännu mer :)
Johanna, medarbetare på Hästfoto iFokus

Hihi när man kollar på bilderna känns det ganska längesen fast det inte är, usch vad både min tår och armbågar står ut och jag har sju meter långa läder. knäpp domare som gav 9:a på den sitsen xO
#37 Man får självklart förklara, men oftast låter det som om man försvarar sig då. Vilket inte riktigt uppskattas av de som ger kritiken. Så ser jag det i alla fall.
Du tar mycket fina bilder Berglund, men liiite för sent. Tryck av nån millisekund innan så komemr du fånga ögonblicket mitt i prick!
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Jag tyckte bilderna var skit fina (fast avklippningarna) det passade med det! :) Du är duktig!

#43 Tack ^^
#44 Tack ;)

#0 Jag reagerade mest på ryttaren x'D Kolla ansiktuttryck och sits xP
Annars tycker jag också att den är taget lite för sent, men de e väl en smaksak :P