Ni som använder stativ...
Vad använder ni för stativ (enbens/trebens)?
Vad är det för märke på det, och vart har ni köpt det? Pris?
/Michaela

Jag har ett trebensstativ som jag fått av en bekant som fått det av en släkting som slutade fotografera. Har aldrig använt det, det är för stort för att släpa runt på… Har provat lite hemma dock, och gillar inte att bli så låst som man blir, vill kunna flytta runt mig som jag vill
Jag använder ett trebensstativ från Velborn. Inköptes december 2006 för 600kr på Göte Karlsson Foto.
#2 Tycker du att det är bra. Och vad är mavikten för det?
Jag har också ett trebensstativ. Vet tyvärr inte märket
Fick det av min syster i somras.
jag har också ett stativ som är inköppt på siba men kommer ej ihåg namnet
Jag har Stitz 3U/BA, ett trebensstatv.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#6 Vart har du köpt ditt stativ och för hur mkt? Hittar det inte när jag söker på pricerunner.se 
#7 Fått det i present, så jag har ingen aning.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#8 Ok, då var det inte till så stor hjälp XD Tack ändå!
#10 Typ ett sånt har jag ^^ Liknar iaf mitt :P
har typ ett sånt som #10 länkade till
#11/#12 Okej (: Är det bra? Är ni nöjda osv? Hur högt resp. lågt kan man ha det?
#3 Ingen aning men det är ett stativ byggt för video med så kanske 3-7kg. Jag är mkt nöjd!
jag är jätte nöjd med mitt vet ej exakt längden men den blir längre en mig på längsta XD hon i affären sa att hon hadde ett likdant när jag köpte mitt och hon var nöjd + att hon sa att det är bra att hänga en tyngd i kroken om du har det utomhus då det blåser så att det ej trillar omkull.
Jag är nöjd med mitt! :) Har bara användt det inne och inte så väldigt mkt. Höjd & längd vet jag ej ^^
#15/#16 Okej, det låter ju bra! Kan man komma långt ner med det? Om man vill fota något nära marken? (:
Har inte provat
Hehe x)
det minsta vad jag vet är nog ca 80 cm tror jag men har ej mätt
#18 Okej (;
#19 Okej, tack :)
#10 Jag skulle satsa på ett som tar mer i maxvikt…
#21 Jag tänkte också på det, D80:n är ju trotsallt inte jättelätt. Men ändå, om man räknar med att kameran väger 1 kg och sedan så kanske ett objektiv på 1 kg, då har man ju fortfarande 1 kg tillgodo, och så tror jag faktiskt inte att stativet rasar ihop om man råkar ha lite för mycket vikt :)
Har tyvärr inget stativ.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Har ett trebent stativ och ska köpa ett enbent ^^
Har ett Velbon CX660 treben, funkar bra både högt och lågt. Väger dock 1,8kg eller nåt, så lite bängligt är det att ha med. Men det funkar ju. Tror det kan bära uppåt 5kg kamera. :)

har ett gammalt trebensstativ som är köpt för att användas till videokamera, men jag hittade det i källaren ;)

Någon som kan rekomendera något stativ? Gärna hemsidelänk m.m ^^