Objektiv till hästfotografering!
Vilket objektiv brukar ni använda till att fotografera hästar?
Nån ni rekomenderar?
Tex. Till att fota tävlingar och ridning samt fria hästar? m.m.
Gärna modell också
Tacksam för svar
fotar med mitt Tamron AF 55-200 men ska snart köpa ett med bättre bländare
Jag har två objektiv. Kitobjektivet Nikkor 18-55mm och telezoom objektivet, Nikkor 55-200mm. Fotar mest med telezoomobjektivet. Jätte bra till att fota hästar med!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

jag använder bara mitt 75-300mm.. :P men jag försäker leta efter ett suberduper objektiv.. ;P
Kör med mitt 50-200 :)
Jag kör aldrig med kitobjektivet till hästfoto så det blir antingen Tamron 70-300mm eller Nikkor 50mm.
jag använder till porträttbilder oftast mitt sigma 55mm som även är ett macro :) I enstaka fall även kitobjektivet på 28-55mm
i hagar och sådär använder jag mitt canon 55-200mm som jag nyss fått och de tycker jag fungerar helt utmärkt fast de ska vara ett kitobjektiv till canon eos 350D (om man betalade jävligt dyrt)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Använder bara ett 18-135 mm ^^
Jag ska köpa ett ljusstarkt objektiv ca 20-135mm eller så ;) Jag tycker att det är viktigt att det är ljusstarkt om man fotograferar i ridhus eller på andra anläggningar samt mörka dagar med en kort slutartid. Sedan så vill man komma nära ekipagen hela tiden, om det är hästsport, och inte bara när de befinner sig vid delen av banan där man själv står. Så en brännvidd på ca 20-135 mm är rimligt tycker jag :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Kör med 55-200 ^^
Använder mest telet, Sony 75-300 4,5-5,6

Använder Tamron 55-200 och Canon 75-300 :)
Men ska snart nog köpa/spara ihop till något ljusstarkt obbjektiv med bländare 2.8 ;P
Tamron 70-300mm zoomobjektiv anväder jag numera till min hästfotografering. :D
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Kan ju inte direkt säga att jag använder mitt nya tele, men jag KOMMER använda till hästfoto snart. Canon EF 70-200/4,0 L USM. :)
Samma som #13 Magster här ^^
Tamron AF 70-300/4-5,6 använder jag till all sorts hästfotografering. Endel porträtt fotas dock med min makrooptik Tamron AF 90/2,8.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Just nu fotar ja bara med mitt 18-135mm eftersom att det är dete enda jag har för stunden, men snart kommer mitt Nikkor 70-300mm, då blir det antagligen det jag använder mest :)

Kör med mitt Nikkor 55-200 för det mesta ;)

Jag fotograferar oftast med mitt Nikkor 55-200mm. Mitt andra kitobjektiv använder jag för det mesta inte.