Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 228 ggr
AnnaFreds
0

Kritik Hästporträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite bilder jag fotade idag på Ekebyhovs ridskola, fyra hästar stod i hagen. Börja inte kommentera förrän jag är klar. Hård kritik tack.

Har inte hunnit redigera bort tråden än, ska göra det. (eller så får någon göra det om den har tråkigt)

AnnaFreds
0

2:a bilden

AnnaFreds
0

3:e bilden

AnnaFreds
0

4:e bilden

AnnaFreds
0

5:e bilden

AnnaFreds
0

Och 6:e bilden

Fritt fram att kommentera

Fotograferade med Nikon D50 och Nikkor 55-200

Cavello
0

#0 Sött och lite förvirrat uttryck på ponnyn. Bra skärpa men synd på den röda byggnaden och tråden framför ponnyn.

#1 Annorlunda bild. Gillas! Kanske en annan dassig, kontrasterna skulle kunna höjas.

#2 Kunde ha blivit bra med mer skärpa på hästarna och utan staket.

#3 Säger mig inget alls tyvärr. Ful tråd ivägen, lite dassig och tråkigt uttryck på hästarna. Gillas minst!

#4 Samma som #3. Tråkig.

#5 Lite annorlunda, vilket är bra. Skulle dock vilja se en vaknare ponny, mer kontraster och en annan beskärning.

Du ville ha hård kritik :)

AnnaFreds
0

#6 Tack matilda, jättebra kritik ;)

De flesta har ju redigeringsmöjligheter, men det är bättre om man får de bra direkt i kameran. Förresten, din kommentar på 5:an, skulle du isåfall ha beskärningen så att man ser hela huvudet eller beskära så att man ser mindre av huvudet?

Jag tog med den för att den var lite annorlunda i beskärningen, ingen idealbeskärning men kanske därför jag är lite förtjust i den. Jag vet inte riktigt x) Är fundersam över den

Cavello
0

Varsågod! :D Bild #5 skulle jag antingen ha beskärt så att hela huvudet kom fram samt lämnat en del luft åt höger. Ev. skulle jag ha haft kvar den nuvarande beskärningen men ljusat upp bilden lite.

AnnaFreds
0

okej, tack igen :)