Kritik Hästporträtt

#0 Sött och lite förvirrat uttryck på ponnyn. Bra skärpa men synd på den röda byggnaden och tråden framför ponnyn.
#1 Annorlunda bild. Gillas! Kanske en annan dassig, kontrasterna skulle kunna höjas.
#2 Kunde ha blivit bra med mer skärpa på hästarna och utan staket.
#3 Säger mig inget alls tyvärr. Ful tråd ivägen, lite dassig och tråkigt uttryck på hästarna. Gillas minst!
#4 Samma som #3. Tråkig.
#5 Lite annorlunda, vilket är bra. Skulle dock vilja se en vaknare ponny, mer kontraster och en annan beskärning.
Du ville ha hård kritik :)

#6 Tack matilda, jättebra kritik ;)
De flesta har ju redigeringsmöjligheter, men det är bättre om man får de bra direkt i kameran. Förresten, din kommentar på 5:an, skulle du isåfall ha beskärningen så att man ser hela huvudet eller beskära så att man ser mindre av huvudet?
Jag tog med den för att den var lite annorlunda i beskärningen, ingen idealbeskärning men kanske därför jag är lite förtjust i den. Jag vet inte riktigt x) Är fundersam över den
Varsågod! :D Bild #5 skulle jag antingen ha beskärt så att hela huvudet kom fram samt lämnat en del luft åt höger. Ev. skulle jag ha haft kvar den nuvarande beskärningen men ljusat upp bilden lite.

okej, tack igen :)