Klubbhoppning, Målilla
Var iväg ett par timmar idag och fotade klubbhoppningen som Målilla Rid- och körsällskap anordnade på sin gräsbana. Vädret var förvånansvärt bra men tyvärr lite klurigt ljus så endel bilder blev det för skarpa skuggor på och endel blev lite grådassiga.
Här kommer iallafall ett par bilder från dagen.
Inga kommentarer förren alla bilder är uppe, tack!
MVH Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Kommentarer är välkomna nu (kan komma fler bilder senare).
Bild 1: Den här bilden gillar jag verkligen. Fin uttryck hos hästen och både häst och ryttare ser koncentrerade ut. På vissa ställen är det lite utfrätt, men det är faktiskt inget som stör mig.
Bild 2: Känns konstig i beskärningen tycker jag. Vet dock inte hur man skulle kunna göra det bättre, kanske kapa mer i nederkant? Fin del av språnget.
Bild 3: Fint uttryck hos hästen. Dock tycker jag att det är alldeles för lite luft framförallt över ryttaren, även lite framför hästen. Annars en bra bild.
Bild 4: Det här är min favorit! Den ser så fri ut! Jag får inte känslan av att det är en tävling, utan mer som om det vore bara för skojs skull. En lite mer annorlunda vinkel vilket jag gillar. Jag tycker verkligen om hästens uttryck och hur den håller svansen. Det enda jag kan komma på är att jag skulle vilja se hela hindet, nu har du kapat lite längst ned på hinderstödet.
Bra jobbat!
Håller med Lininaa! :) Super!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#6 Tack för den konstruktiva kritiken :)
Är bild 3 bättre såhär?
#8 Mycket bättre! Nu är den riktigt fin!
Och bild 2 såhär?
Eller hade du tänkt dig ännu mer?
#10 Bättre tycker jag. Men jag vet inte om det skulle bli ännu bättre att kapa precis ovanför understa bommen, så att den inte kom med. Fast jag vet inte, då kanske bilden känns ihop tryckt. Men det var bättre nu än först i alla fall tycker jag!
#11 Okej vad bra.
Fler? :)
#1 För tajt beskuren, hästen fastnar i bilden. Lite dassiga färger men rätt del av språnget.
#2 Samma här, för tajt beskuren. Hästen måste få plats i bilden och om du hade tagit fotot en halv sekund senare hade fotot lyfts. Prova att beskära precis vid under bommen. Lite dassig.
#3 Lite dassig och för tajt beskuren.
#4 Bättre än de föregående men dock tycker jag att det skulle finnas mer luft ovanför ryttaren och framför hästen.
Har sett mycket bättre bilder från dig Anna och vet att du har mer kapacitet men alla fotodagar kan inte vara fullträffar. Men träna på! De första 3 bilderna är alldeles för lika, träna på att fota en halv sekund senare och sedan beskär bilderna annorlunda. Annars bra jobbat!
#13 Tack tack för kritik :)
Jag har känt den senaste tiden att jag "fallit ur" fotograferingen lite, och detta var den första hoppning jag fotat på ca 2-3 månader så jag var lite "ur form". ;)
Ska börja ta tag i fotandet igen och hoppas att jag förbättras igen :)
Underbara bilder.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Tycker att bilderna i stort sett var jättefina :)
Är förtjust i häst på bild nummer 1! WOW! Fina bilder allihop men hade velat se lite mer av hästen på de tre första bilderna! Skiiitfina annars! :)