Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 513 ggr
divansson
0

Har hittat ett objektiv...

…som jag är så Grymt sugen på! har pengarna, och det vore Perfekt!Allt är som jag vill att det ska vara.. Bara en sak.. Är det någon som vet om det skulle passa till en Samsung GX-1L.. Jag kan ha pentax-objektiv på den, det är det jag har nu.. men jag har hört att detta objektiv ska passa till samsung och pentax, men jag är osäker.. Skulle bli Välldigt glad om någon vänlig själ kunde hjälpa mig att få ett korrekt svar på denna frågan. För jag skulle inte vilja direkt köpa ett objektiv för 10.000:- och sen passar det inte :S

HÄR är det.. (Finns även på Cyberphoto, fasst lite dyrare)

gigytffyvbk
0

en fråga bara varför köper du inte ett med bättre bländare? du kan fått ett topp objektiv som sigma 70-200/2.8 för det priset.

divansson
0

tycke de duger bra för mig endå så.. :P så tycker jag att de är bra med allt annat, det var vel bländaren jag fastnade på först, men äh, har ja ett sådant så slipper jag krånga med alla byten och kan ta både nära och en bra bit ifrån.. vilket vore bra om ja ska ha det till de jag ska ha det till.. :P så.. nja

Anna
0

Wow vilket zoomomfång!!

Bländaren är väl inget att hurra för men tycker att zoomomfånget lätt är värt 10.000kr.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Marija
0

Håller med #3.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

divansson
0

okej.. men tror att jag ska beställa nu.. passar det inte så säljer jag hellre min kamera och köper en ny som kan ha detta objektiv, så jag slipper krångla med att skicka tillbaks.. :)

neonrosa
0

Oh my, har du 10.000 på dig? xD :O

divansson
0

#6. aa. haha, men ja är ju bla. uppfödare på ett ganska bra varmblod, där kommer pengarna in lite hela tiden också.. sen slipper jag utgifterna för hästarna jag har själv, så månadspeng och vinstpengar, så det går ganska snabbt endå.. ;P sen köper jag alldrig nått själv heller så, haha

Marija
0

#7 Det var då inte dåligt! Hoppas bara att objektivet passar :)

divansson
0

hoppas jag också..;) hehe, har beställt nu iaf :) tänk om det går sönder påvägen :S fy.. ska inte tänka så..(!) :/

Marija
0

#9 Det tror jag inte, sånt där går oftast bra! :)

AnnaFreds
0

Har du fått det än?

Lininaa
0

Oj! Ett sådant skulle jag vilja ha 8) Vilket zoomomfång! Men herregud vad tungt! Nästan 2 kilo..

Grattis till köpet föresten :)

Cavello
0

Grattis får man väl säga! Rätt bra zoomomfång men gissar att skärpan är rätt kass på slutet tyvärr. Skulle ha varit bättre med en bra bländare, men nu ska jag inte vara så negativ.

AnnaJohansson
0

Hade också velat ha så mycket pengar!! Men nu är det ridstövlar och ett ljusstarkt objektiv som gäller.

Grattis :D

Anna
0

Grattis!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

divansson
0

#11 nepp.. :P nån därifrån ringde å sa nått om att de inte visste om jag skulle kunna få det till slut. så arg man blir! verkar tydligen va så krångligt, blir nog inget av det verkar det som då.. :(

får vel leta annat objektiv från nått ställe som inte är så krångligt

Marija
0

#16 Synd! :( Känner en som beställde en kamera därifrån, han fick en kamera (efter förseningar) men det var inte äns rätt märke.

Niklas
0

Du bör nog ha ett rätt stadigt stativ för att kunna använda det objektivet över 200 millimeter. Risken för skakningsoskärpa är stor.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Cavello
0

Köp hellre ett 70-200mm 2.8.

Kattapult
0

Vi har ju samma kamera :) Jag har ett Samsung 50-200mm 5,6. Det är beställt från cyberfoto :).

Vet inte om du vill ha större zoomomfång.

divansson
0

#20 mm, funderar på att köpa ett sånnt nu. nog behändigare iaf.. ;P