Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 15-bildhantering
Läst 196 ggr
Nemii
0

Lekte lite i photoshop

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lekte lite med denna tråkiga bild i photoshop. Resultatet såg nästan lite målat ut. Vad tycker ni?

Original

Nemii
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och efter då :)

Hedman
0

häftig den andra bilden blev :)

dhbf
0

#1 cool bild :)

SaraPersson
0

Wow, gillar den verkligen. Annorlunda. Du är grym :)

Marija
0

Den första var tråkig, men den andra urläcker =)
Men jag tycker att ögat och öronen ser lite konstiga ut.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Spader-EliN
0

Blev jättecool jue! fortsätt så!

Lininaa
0

Häftigt!

divansson
0

jättesnygg!

Emelie-G
0

Kanonfin redigering! Skulle ev. vilja se liiiite mer luft över hästen.

annikamedstortA
0

Oj, riktigt pangsnygg :D Vill också kunna X( Skulle vara kul om du kanske kunde förklare steg för steg lite smått hur du gjorde ;) *blinkblink* haha

Denna kommentar har tagits bort.
Minka
0

Jättefint!

Nemii
0

Wow, vilka roliga kommentarer :D tack så jättejättemycket!

#11 okej, jag kan försöka. Vet inte riktigt om jag kommer ihåg exakt.

Använder mig av photoshop CS2
Alla funktioner som t.ex ändring av kontraster, färger osv hittar man under Bild och sedan Justeringar.

• Först höjde jag kontrasterna och mörkade ner bilden lite med hjälp av Kurvor.
  • Då blev färgerna för starka så jag drog ner dom rejält med Nyans/mättnad.
  • Använde sedan vanliga penselverktyget för att fylla i allt svart runtomkring
  • Fick lite blått i färgerna med hjälp av Färgbalans
  • Sedan lekte jag lite med penselverktygen efterbelys för att mörka ner önskade delar på hästen, och Skugga för att ljusa upp andra delar.

Man får helt enkelt prova sig fram. Man kan ju komma på andra metoder allt eftersom och lösa problem man stöter på på egna sätt. Min metod lär inte funka på alla bilder. Sen gäller det ju att hitta en bild som passar för ändamålet :) Men om ni provar så får ni gärna lägga upp resultaten här! skulle vara kul att få se :D Lycka till!

Magster
0

Mycket vacker redigering! Trodde inte att man kunde få ut så mycket av orginalbilden då färgerna var mycket utfrätta men du lyckades!
Möjligen att du kan minska lite på Copyrighten eller göra den lite mer igenomskinlig.
Annars ett underbart jobb!

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Thorsen
0

Läckert! Gillade inte orginalbilden, men  bilden efter blev underbar! Jättesnyggt jobb! :)

dhbf
0

Coolt :P

Nemii
0

Inte jag heller, avskyr originalet. var på väg att radera den när jag tänkte att jag kanske skulle försöka mig på ett hopplöst fall ändå ;) tack så mycket!

FeliciaS
0

Redigeringen är klart bättre än orgnalet ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

OliviaJ
0

Jättefin! :)

Berglund
0

Riktigt snygg