Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 292 ggr
[michaelalundgren]
0

Objektiv eller blixtar?

Jag går och funderar på vad jag ska spara pengar till. Om jag ska spara till ett nytt objektiv, eller om jag ska spara till studio-blixtar. Förut var jag inne på att spara till en dator, men nu har jag köpt en så då funderar jag på vad jag ska ge till mig själv i julklapp :P

Jag fotar (tyvärr) inte så mkt hästar, då jag är alldeles för feg för att åka iväg själv, utan det blir just nu mest katter..

Kom gärna med förslag på vilket objektiv DU tycker, om det är det du tycker att jag ska spara pengar till.

(Har en Nikon D80)

Anna
0

Är du inne på ett ljusstarkt objektiv eller blixtar alltså?

Fotar du mest djur/människor i studio tycker jag absolut du ska köpa blixtarna.
Däremot om du är mycket ute och fotograferar, djur, natur, människor, så tycker jag du ska satsa på ett objektiv.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Cavello
0

Jag tycker att du ska satsa på blixtarna eller en extern blixt. Sitter själv i samma sits men ska satsa på en extern blixt tror jag.

[michaelalundgren]
0

#1 Just nu fotar jag mest inomhus, men det har lite med väder och vind att göra.. :P
Jag är sugen på både ett ljuststarkt objektiv och blixtar för att studiofota både djur och männiksor.

#2 Extern blixt har jag redan ;)

Cavello
0

Om jag får kapa din tråd lite? Vad är det för blixt du har? Och hur funkar den?

[michaelalundgren]
0

#4 Jag har en Speedlight SB-800, och än så länge har jag bara satt den på kameran och fotat.. Inte provat att ställa in ngt än.. Vill lära mig kameran innan jag lär mig blixten ;)
Men jag är nöjd med den så här långt!

LindaKarlstrom
0

#0. OT, men ändå. Om vi ses i febriari skulle det vara skoj att åka iväg och fota nån stans! :D