Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 761 ggr
SaraPersson
0

Kritik tack!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som skulle kunna tycka till om några bilder?
Vore toppen!

SaraPersson
0

en till!

SaraPersson
0

en tredje :)

Anna
0

#0 Fina färger, ren och fin bakgrund även om staketet gärna fick försvinna. Lite kortare skärpedjup hade inte varit fel. Ser lite överponerad ut. Helt OK beskärning.

#1 Gillar verkligen deras uttryck! Tjejen ser så glad ut och islandshästen likaså. Verkligen charmigt =) Den här gillar jag bättre än den förra, både kortare skärpedjup och bättre vinkel. Hade nog beskurit bort lite i förgrunden (under hästen) och försökt ta bort staketet i bakgrunden.

#2 För rörig bakgrund och är inte snyggt när ryttaren är avkapad sådär. Ha antingen med både ryttare och häst eller bara hästens huvud. Härligt med manen som flyger.

MVH Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Denna kommentar har tagits bort.
SaraPersson
0

Tack för kritiken!! Skrattande Ska tänka på det du sa nästa gång!

SaraPersson
0

puttar in en till bild för lite kritik! :)

SaraPersson
0

ojoj, mitt fel! helt fel bild Generad

Essgarde
0

#11 Gillar den här bilden, tycker den är härlig. Otroligt söt häst. Tycker dock att det saknas konturer o konstrast vid nosryggen, huvudet smälter ihop med kroppen

SaraPersson
0

#12 tack :) Ja, jag håller med om att det smälter ihop!

Anna
0

Jo ja, så är det naturligtvis ;) Ibland är man lite vimsig när man har feber (vilket jag har). Så jag ber om ursäkt - har bara inte sett islandshästar ridas utan någonting under sadeln förut. :)

MVH Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

j114
0

#14 Jag visste faktiskt inte heller att man red islandshästar utan schabrak. Har aldrig sett det, och endå har vi 5-6 islandshästar i stallet! Men att det var skydd för sadeln vet jag. Mot tryckskader kör man med paddar.

Jaqueline

Emelie-G
0

#0 Bra skärpa, fina färger och kontraster. Men jag tycker att ljuset är för hårt, vilket är ett ganska stort problem när solen lyser starkt. Att dömma av skuggan så har du solen rakt i ryggen, testa med släpdjus (dvs ljus från sidan)? Men, vid den här årstiden blir skuggorna väldigt långa vilket iochförsig kan förstöra bilden..

#1 Mycket bättre ljus! Bilden känns dock en gnutta överexponerad, men det kanske bara är jag.

#2  Håller med #9 helt och hållet.

MVH Emelie

Granatapple
0

#1 gillade jag skarpt, där är hästen i en snyggare fas av tölten än i #0. dessutom utstrålar bilden en härlig harmoni mellan häst och ryttare. Bild #2 är fin, men lite störande med huset i bakgrunden.

Angäende disskusionen om att rida Islandshästar utan schabrak/vojlock. Jag har ridit islandshästar väldigt mkt, min kompis har en hel drös, och jag anser att det är mkt mer vanligt att rida islandshäst utan schabrak/vojlock. Man ser ytters sällan en häst/ponny i "häst-välden" som inte har 1 (eller flera) skydd mellan sadel och rygg, medan i "Islandshästvärlden" förekommer det oftare att man rider utan. Man är inte lite (ursäkta uttrycket) pedantiskt.. det är iaf min uppfattning

Emmma
0

#11 Fin bild, är det en isis?

Storvreten
0

SaraPersson, kan jag få använda din bild på en hemsida? :) Den heter stallet.se ^^ Jag sriver självklart på bilden att det är du som har tagit bilden. Jag kan skriva Foto: Sara Persson

MVH
/Linnéa

Osterang
0

#19 - Kan ni aldrig sluta tjata? :O

#15 - Det är inte så att man rider dom utan shabrak, det är ganska ovanligt (tror jag iaf) Har nästan aldrig sett det. Däremot stör det ju inte hästen precis, mest sadeln som slits.. Jag tävlar ibland utan något under sadeln för att det ser stilrenare, och enligt mej, snyggare ut så :)

Tillägg:

#17 - Jag rider islandshäst, har nästan aldrig sett någon utan schabrak på tävlingsbanan (eller annars).

Storvreten
0

#20 Ursäkta?! Det är faktiskt ett stort + om någon frågar, efterso det visar att man tar bra bilder. Och dessutom får man reklam för sina bilder. Dessutom, är det dina bilder jag frågar om? Nej, precis.

Nothingspecial
0

#21 jag tror dom flesta på den här sidan är VÄLDIGT anti-stallet.se pga. alla bildstölder.

Storvreten
0

Okej XD Säg det på en gång då :P

SaraPersson
0

#23 oj, jag har visst inte läst den här tråden på länge. Förlåt :)

Storvreten
0

#24 Okej :) Men vad säger du då? :) Det är ju bättre att fråga fotografen själv ^^

SaraPersson
0

Jag lånar endast ut bilder dit till hästens ägare :) Jag själv skulle ju inte vilja att någon hade en bild på min häst där, därför lånar jag inte ut till andra tyvärr.

Storvreten
0

Okej :) Tack för svaret ;) Fin bild iaf :D

Fridoliin
0

Tycker att alla biölderna var jättefina :) verkligen söt häst :) skimmeln också :D

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

SaraPersson
0

#28 Tack! Va roligt att du tycker det! :DD

Storvreten
0

#29 Varsågod :D