Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 1760 ggr
AnnaJohansson
0

Bilder!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle gärna vilja ha kommentarer och konstruktiv kritik på dessa tre bilderna! Bilderna är tagna under Falsterbo Horse Show med en Canon EOS 350D och ett Tamron 70-300mm. Bilderna är tagna i lite motljus och är lite ljusa och knepiga ;)

Första bilden kommer nu!

// Mvh Anna

AnnaJohansson
0

Andra bilden!

AnnaJohansson
0

Tredje bilden!

Anna
0

#0 Lite tidigare i språnget hade inte skadat, känns även lite väl mörk kring hästens framparti. Bra frambensposition, fint uttryck och färgerna är härliga. Jag hade beskurit lite över och lite bakom samt rätat upp bilden.

#1 Bättre del av språnget. Även här känns hästen lite mörk och "matt". Större bländare och du hade fått ett kortare skärpedjup som hade dolt den röriga bakgrunden.

#2 Gillar delen av språnget jättemycket. Däremot är uttrycket inte det bästa. Tror denna skulle göra sig bättre i stående format. Vitbalansen känns lite felaktig, hästen ser mest blå ut.

MVH Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Marija
0

Håller med #3.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

AnnaJohansson
0

Tack så jättemycket! Ska pröva lite med den sista bilden i ph nu och se om jag kan göra den lite mindre "blå" x)

AnnaJohansson
0

Har nu dratt lite i färgerna, vad tycker ni?

Jo, dom blev väldigt matta i färgerna mkt p.g.a motljuset..

Marija
0

#6 - Tycker det blev mycket bättre.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Minka
0

#6 Superfint!

OliviaJ
0

Håller med #3. Och bilden blev mycket bättre när du fixat med färgerna :)

Anna
0

#6 Kanonfint!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

AnnaJohansson
0

Putt :D

AnnaJohansson
0

Hittade denna nu också :)

AnnaJohansson
0

putt >.<

Niklas
0

Förutom tipsen ovan tror jag att bilderna skulle bli bättre om du sätter dig på huk när du fotograferar. Då tror jag att ekipagen får himlen som bakgrund och att det ser lite renare ut.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Mats90
0

oj! va duktig du är på att fota! de hade jag med velat vara :P

Nemii
0

#14 dock var himlen utfrätt på dessa bilder. Vet inte hur vackert det skulle blivit. Däremot tror jag att den effekten blir häftigare om himlen varit blå! :)

vodca
0

Gillar bilderna. Dom kanske skulle varit lite ljusare. Jag tycker att dom ser lite mörka ut. Annars så tycker jag att dom är jätte fina :)

Niklas
0

#16: Jag tror att det hade varit svårt att få himlen blå utan blixt. Om man tittar på bilderna ser det ut som om det var soligt. Kontrasten mellan hästen och himlen är större än kameran klarar att visa.

Vänliga hälsningar

Niklas

AnnaJohansson
0

#14 Det var lite svårt att sitta på huk på en läktare som var ca 1.5-2m ovanför marken + att det var ett "staket" och ett räcke som var i vägen! Men tanken var god! Tar till mig ;) Tar till mig allt som ni säger!

Niklas
0

#19: Sånt är alltid tråkigt. Ofta går det att få bra platser som fotograf. Du kan fråga snällt nästa gång. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

AnnaJohansson
0

Haha, jo! Försökte det sedan när jag bytte plats till Huntingen. Men när jag gjorde det kom det en funktionär och shasade bort mig och sa; Är du inte någon pressfotograf får du inte stå här!

Så gick det med det! Och det stod ändå ett gäng massa andra där ;P

Niklas
0

Nästa gång får du säga att du fotograferar för Hästfoto iFokus. Jag vet att andra har fått presspass genom att hänvisa till sajter här.

Vänliga hälsningar

Niklas

AnnaJohansson
0

Gud vad bra :D