Försöljning
jag har testat allt, visst jag mejlar, runt och så till vissa tidningar och så, har mejlat massor. Men ingen har nappat s: Jag har lyckats få köpare när jag inte har varit på den tävlingen.. Jag blir galen av det! Jag har ett häftigt humör ibland, vilket inte är bra då jag blir desperat och springer runt som en tok när det kommer upp att jag hade kunnat fått sälja bilder om jag bara va på den och den tävlingen :@ GAAAH, men hur gör ni när ni säljer bilder?
Först och främst är jag runt på många tävlingar. Har börjat sätta upp lappar om att jag fotar och kommer det fram någon och frågar om jag säljer bilder så pratar jag lite med dem och ger mitt visitkort. Hänvisar till att alla bilder läggs ut på min hemsida och fått en hel del bilder sålda genom det. Ibland lägger även ut den arrangerande klubben ut en länk till min hemsida där det står att jag fotograferar.
Och det handlar om kontakter :)
Som Cavello säger, det är alltid en bra början att åka runt på tävlingar. Mejla klubben du ska till och be dem länka till din hemsida och skriva att du varit där? Eller sätt upp en lapp på stallets anslagstavla efter ditt besök.
Hemsida är viktigt. En väl fungerande hemsida som ser ut och verkar vara seriös, med bra info och endast de bästa bilderna ur ditt arkiv, får folk att vilja köpa bilder av dig. Det ska också vara lätt att komma i kontakt med dig.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Alltid svårt att sälja bilder. De är som det mesta. Gäller att ha kontakter. Som föregående talare skriver så är det ett utmärkt sätt att sätta upp lappar och informera arrangör för billig marknadsföring.
Hälsningar
Alexander Isaksson
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Jag håller med dig Anna till hälften. Dels ska man ha en portfolio med sina bästa bilder men dels kan man också ha ett album för varje tävling med alla bilder som togs då. Jag kör på båda delarna då jag har provat på att skicka bilder via mejl men om man har 40 stycken på MSN som vill se bilder på sina ponnyer samtidigt blir det jobbigt. Men nu flyter det på bra.
Tack för tippsen :D HEHE, min hemsida är urfunktion. Jga får inte in några bilder. Visst har jag min reserv, www.lindathorsson.webb.se Men hur snygg är den? Visst jag har bra bilder fårn elmian, men jag har inga bilder från någon tävling då jag alltid fått förhinder. Men jag och Anna ska ev. iväg ihelgen på klubbhoppning?
# 4 Men blir inte kvalitén på bilderna mkt sämmre om man skickar dem via mail? :S
#5 Inte klubbhoppning, nationell hoppning =D
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
nationell hoppning då, xD