Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 333 ggr
Xanon
0

Kritik på galopphäst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill ha kritik på den här bilden som föreställer en galopphäst vid täby galoppbana. Bilden är endast något beskuren, annars är den orörd.

Puss på er! Flört

A dog may be man's best friend, but the horse wrote history.

Minka
0

Fin bild, men bakgrunden var lite smått rörig och så skulle jag villa ha lite mer luft på höger sida och mindre på vänster.

annikamedstortA
0

tyckte det var en riktigt fin bild, men kanske inte så bra till ex. saluannons, eller som porträtt för hästen, eftersom den ser lite rädd och istadig ut. Skulle också velat ha mer luft på höger sida, och mindre på vänster :)

Granatapple
0

Har du förmindskat bilden? Om inte så rekomenderar jag dig att göra det för annars så komprimerar iFokus bilden och den blir av sämre kvalité, vilket det känns som om denna bild varit med om.

Annars tycker jag att det ser ut att vara en mycket trevlig bild, fint ljus och fina färger. Skulle dock också vilja ha lite mer luft åt vänster :)

Marija
0

Håller med Minka.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Lininaa
0

Jag tyckte tyvärr att det var en ganska tråkig bild. Du har fångat ett uttryck hos hästen, det är bra, men när jag tittar på bilden får jag känslan av att hästen är rädd, och jag tror inte att det är det som man vill få fram av en tävlingshäst. Det är ganska tråkiga färger i bilden, jag skulle höjt kontrasterna lite, samtidigt tycker jag att den känns för ljus. Prova att dra i kontraster/intensitet/kurvor/nivåer, för att få bilden mer intressant. Vill också ha mer luft till höger och över ryttarens huvud. Jobba på :)