Klubbhoppning 28/10
Idag invigde jag mitt nya objektiv till hästfotograferingen =)
Åkte iväg till en klubbtävling på Oskarshamns RK. Tävlingarna hölls inomhus men framhoppningen var utomhus så jag varierade med att stå på läktaren i ridhuset eller ute vid paddockstaketet.
Ridhuset var riktigt, riktigt mörkt. Ett par enstaka lysrör i taket, inga fönster. Så är inte direkt överlycklig med resultatet inomhus då jag fick gå upp högt i ISO, men tycker fortfarande objektivet är toppen på alla sätt och vis.
Här kommer lite bilder.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Här är jag förtjust i delen av språnget, kvaliteten är tyvärr inte den bästa då fokusen inte hamnade riktigt rätt… Slänger upp ändå.
1/160, ISO 1600, F2,8
Den här blev lite annorlunda.. Först tänkte jag slänga den med jag måste erkänna att trots att den är sent tagen gillar jag den på något sätt. Borde den slängas eller är den ovanlgi och "bra"?
1/125, ISO 1600, F2,8
Den här tycker jag själv blev lite häftig… Vad tycker ni?
1/500, ISO 800, F2,8
Kameran är alltså Nikon D50, optiken är Nikon AF-ED 80-200/2,8D.

Jättefina bilder Anna! Dock så är #6 inte alls i min smak. Vet inte om det är för att hästen är "grå" "naturligt", men tycker inte om den när bakgrunden är grå.
Tycker att du har fått till jättebra bra bilder. Fotade själv i ridhus idag, det var näst intill omöjligt. Tror att #1 är min favorit :)
Oj, nu blev det inte så mycket "vadduskagörabättre"-kritik, men ändå :) Någon annan kanske är bättre än jag på det? :P
Kan inte säga mer än att det verkar vara en riktigt bra optik =) Och bilderna blir rena och fina även fast du gick upp rätt högt i ISO.

#3 , ha kvar den, den var väldigt fin. Du fick bilden när hästen skulle "landa" .. (:

Tycker bilderna blev bra, med tanke på att du var i ridhus! Gillade #6, den var lite häftig.
Jätte fina bilder. Tycker absolut att #6 var häftig!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Jättefina! Första bilden är nog min favorit :)
Tack tack hörni!
Synd att ridhuset var så himla mörkt, hade nog kunnat bli fler lyckade bilder annars. Ska fota i helgen som kommer nu igen, inomhus, hoppas det är bättre ljus där!
nr6. hur mkt är den redigerad? ;) skulle vilja se orginalet med :D
#15 Klonat, beskurit och gjort om färgerna.
Original, bara förminskad
#16. Jag fattar att du klona och beskärde! xD Men inte att du gjorde gråskala i bakrunden, fina färger ju :D
#4 Är helt underbar xD

#1 och #5 tycker jag om jättemycket!
Du har märkt att skimlar blir bäst i de förhållandena tycks det som…

Jättefina bilder för att vara tagna i ridhus. Märker typ inget brus överhuvud taget.. ;) Bild #1 är min absoluta favorit!
Jag gillar bilderna, orkar inte ge specifik kritik just nu ;) Den nya optiken tycks sköta sig bra :)
#20 Ja precis, skimlar eller endel ljusa fuxar blir alltid bäst inomhus. ;)