Första hästhopps tävlingen..
jag har fotograferat på, en helt ny arena för mig men tycker ändå att bilderna vart bra, men ni här inne på hästfoto kan nog kritisera bättre än på djurfoto så kom in här ist :D
Alla kritik är välkommen..
1.a bilden
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se
Sådär :D bara att börja kritisera och kommentera ^^
www.tmfoto.se
1.Gillar inte beskäringen då ryttarens bak är avkapad motiven i bakrunden är för färgstarka så blicken dras åt dem.
2. Ryttarens huvud är riktat mot andra hållet,bakrunden är samma sak som i 1:an.
3.Här är bakrunden mycket bättre men det syns en annan hästbak åt vänster,Ryttarens ansikte är också här riktat mot andra hållet.
Får man fråga vilka inställningar du hade?
MVH Josefin
I allmänhet så är det tre mycket trevliga bilder med fina färger, härligt ljus och fin skärpa. Första bilden tycker jag också är lite lustigt besärd, den känns lite halv. Synd att ryttarna på de två senare bilderna tittar bort. Annars gillar jag bild nr tre väldigt mycket, färgerna är utsökta och bilden är tagen i ett trevligt ögonblick. Synd bara på hästrumpan i bakgrunden. I övrigt så tycker jag att bilderna känns lite sneda, skulle kanske behövas rätas upp?
Men mycket bra bilder i allmänhet! Vad använder du för utrustning?
tack båda två.. just på den fotograferingen så hade jag sport inställt .. :)
Jag har en Canon eos 400D
www.tmfoto.se
#0 - Jag gillar inte beskärningen. Vill se mera häst & ryttare. Kan hålla med föregående om att sakerna/byggnaderna i bakgrunden är färgstarka. Men inget som min blick dras åt. Bra jobbat!
#1 - Fint. Skulle nog velat se ryttarens ansikte. Prova att räta upp lite grann?
#2 - Även här, prova att räta upp och jag skulle vilja se ryttarens ansikte. Stör mej på hästen i bakgrunden.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Håller med #7 fullt ut.

Jag tycker du har lyckats jätte bra! :D Älskar bilderna! :)
Jag gillar faktiskt den första! håller inte med dem andra! Tycker den var lite häftig och annorlunda, hästen ser riktigt stor och mäktig ut! :)
jo jag förstår vad alla menar :) då detta var en helt ny gren för mig så är det mycket man måste lära sig, tack vare er så vet jag hur jag kan undvika dessa fel nästa gång jag får chanse till att fotografera hopptävlingar :) jag får hålla mig till mina hundar sålänge :P
www.tmfoto.se